صفحه اصلی / آموزش / معرفی و دانلود RhinoGold 6.6 + فایلهای آموزشی

معرفی و دانلود RhinoGold 6.6 + فایلهای آموزشی

دانلود راینوگلد6.6 برای راینو6

راینوگلد (RhinoGold) یکی از پلاگین‌های قدرتمند راینو در زمینه طراحی طلا و جواهرات است. همانطور که در پستهای گذشته هم اشاره شد، گرچه در گذشته شاید RhinoGold و Matrix به نوعی رقیب هم به شمار می‌رفتند. اما اکنون مالکیت هر دوی آنها متعلق به کمپانی شناخته شده و عظیم Stuller است که حتی ابزار جدیدی با نام MatrixGold منتشر کرده است که قابلیت‌های هر دوی این پلاگین‌ها را داراست. باری در این پست هدف مقایسه این دو نیست و بیشتر قصد داریم شما را با آخرین نسخه راینوگلد یعنی RhinoGold 6.6 آشنا کنیم که از انتهای همین پست می‌توانید نسخه کرک شده آن را دانلود و نصب کنید.

راینوگلد را می‌توانید هم با محیط کاربری خاص آن و هم به صورت پلاگینی در محیط راینو استفاده کنید. در حالت دوم ابزارهای راینوگلد در قالب یک نوارابزار و یک منو به محیط پیش‌فرض راینو اضافه می‌شوند. به صورت خلاصه آنچه راینوگلد را به ابزاری سریع، آسان و کارآمد برای طراحی جواهرات تبدیل می‌کند، رابط کاربری آسان و روان، کتابخانه‌های کامل از انواع المان‌های طراحی جواهرات، ابزارهای طراحی و نهایتا ابزارهای مربوط به رندر و ارائه طرح و همچنین ابزارهای مربوط به آماده‌سازی برای ساخت و تولید است. در ادامه به معرفی برخی از امکانات راینوگلد در هر یک از زمینه‌های فوق خواهیم پرداخت.

کتابخانه المان‌های آماده راینوگلد (RhinoGold Elements)

با استفاده از کتابخانه فوق العاده کامل و مفصل RhinoGold Elements می‌تواند از بین هزاران عنصر از پیش آماده، اجزای طرح خود را انتخاب کرده، آنها را به روشهای مختلف با هم ترکیب کنید و به سرعت و سهولت به طرح دلخواه خود برسید. همچنین بسیاری از دستورات به صورت جداگانه نیز دارای کتابخانه‌ای با المان‌های قابل تنظیم هستند. (استفاده از این قابلیت مستلزم داشتن لایسنس و اکانت Stuller است! و بنابرین در نسخه کرک شده دسترسی به این بخش میسر نیست.)

ابزارهای طراحی در راینوگلد

از ابزارهای طراحی جدید در راینوگلد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Dynamic Pattern – ابزاری برای ایجاد پترن بر روی سطوح براساس طرحهای دوبعدی از پیش آماده کتابخانه راینوگلد. پس از ایجاد پترن بر روی سطح دلخواه می‌تواند خطوط بدست آمده را با دستور Pipe تبدیل به مفتول کرده و یا با ابزار Veni مفتول‌تاب (rope) بسازید و یا با ابزار Milgrain روی آن گوارسه بچینید.

Veni – همانطور که گفته شد این ابزار به شما کمک می‌کند چند رشته مفتول به هم تابیده شده با تنظیمات دلخواه ایجاد کنید.

Dynamic Tiling – این ابزار را می‌توانید با ابزار Smart Pattern از پلاگین متریکس مقایسه کنید. به کمک Dynamic Tiling می‌توانید از میان طرحهای سه‌بعدی آماده در کتابخانه راینوگلد بر روی سطوح طرح خود بافت‌های سه‌بعدی ایجاد کنید.

همچنین راینوگلد نیز مانند متریکس، برای مدلسازی فرمهای منحنی و ارگانیک ابزار Clayoo را به خدمت گرفته است که خود شامل سه بخش ٍEmboss، SubD و Sculpt است. (برای آشنایی بیشتر با ابزار قدرتمند کلیو این پست را بخوانید.)

ابزارهای ارائه طرح در راینوگلد

راینوگلد ۶ در زمینه ارائه طرح نیز امکانات قابل توجهی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مانند Render Studio که شامل متریالها و نورپردازی‌های از پیش آماده است. همچنین Web 3D و نسخه بسیار کاملتر و تعاملی آن یعنی RhinoGold Cloud

راینوگلد ۶ یک فضای ابری در اختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌تواند طرحهای خود را با دسته‌بندی دلخواه در آن بارگذاری کرده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. RhinoGold Cloud به شما این امکان را می‌دهد که برای هریک از قسمتهای طرحتان مجموعه‌ای از متریالهای مختلف را انتخاب کنید تا مشتری بتواند در پیش‌نمایش آنلاین سه‌بعدی متریال هر قسمت را از میان متریالهای انتخابی شما تغییر دهد و قیمت آن را به فلزات و سنگهای مختلف مشاهده کرده و ثبت سفارش کند. تنها کافیست لینک هر مجموعه یا هر طرح را به تنهایی با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. این سامانه به شما گزارش تعداد بازدیدها و سفارشات را نیز ارائه می‌کند. نکته قابل ذکر این است که فضای ابری راینوگلد تنها در صورت داشتن لایسنس قابل استفاده است.

ابزارهای آماده‌سازی طرح برای ساخت و تولید

و نهایتا بعد از طراحی آنچه مهم است قابلیت ساخت طرح شماست. در فرآیند تولید طلا و جواهرات اولین مرحله پس از طراحی پرینت سه‌بعدی فایل طراحی شده است. راینوگلد امکانات قابل توجهی برای آماده‌سازی فایل برای پرینت سه‌بعدی و ساپورت‌گذاری دارد. همچنین اگر از المان‌های آماده کتابخانه راینوگلد استفاده کرده باشید بسیاری از آنها را (در صورت دسترسی) می‌توانید به صورت آماده از Stuller سفارش دهید.

 از کجا راینوگلد را یاد بگیرم؟

مانند هر نرم‌افزار دیگری یکی از بهترین مراجع برای یادگیری راینوگلد Help آن است. راهنمای راینوگلد به صورت آنلاین است و برای دسترسی به آن باید اتصال کامپیوتر شما به اینترنت برقرار باشد. همچنین آخرین بروزرسانی این راهنما مربوط به RhinoGold 6.5 است. در عمل تفاوت چندانی میان این دو نسخه نیست و براحتی می‌توانید از راهنمای آنلاین راینوگلد استفاده کنید. با دستور RhinoGoldHelp می‌توانید به این راهنما دسترسی داشته باشید.

لینک Help آنلاین RhinoGold

علاوه بر آن می‌توانید از فایل PDF آموزشی که توسط کمپانی سازنده راینوگلد آماده شده است برای یادگیری این ابزار استفاده کنید. این پی‌دی‌اف ۱۵۸ صفحه‌ای به صورت گام به گام با قسمت‌های مختلف راینوگلد آشنا می‌کند. همچنین این آموزش شامل بیش از ۶۰ فایل راینو است که برای یادگیری بهتر می‌توانید در حین مطالعه، فایل مربوط به هر قسمت را باز کرده و خود نیز موارد گفته شده را امتحان کنید.

دانلود PDF آموزش راینو گلد ۶ (حجم تقریبی: ۲۰ مگابایت)

لینک دانلود فایلهای تمرین آموزش راینوگلد ۶ فقط برای اعضای سایت Rhino5.ir قابل نمایش است. اگر عضو نیستید همین حالا نام‌نویسی کنید، نام‌نویسی در سایت مرجع تخصصی راینو و پلاگین‌های راینو در کنار مزایایی که برای شما دارد، کاملا رایگان است و چند دقیقه بیشتر وقت شما را نخواهد گرفت.

دانلود راینوگلد ۶.۶ (RhinoGold 6.6.18323.1)

با توجه به محدودیت فضای سرور سایت فایلهای قدیمی‌تر به سایتهای اشتراک گذاری فایل منتقل می‌شود.
حجم تقریبی: ۵۹۰ مگابایت
رمز فایل فشرده: rhino5.ir

دانلود راینوگلد ۶.۶

نصب و فعالسازی

قبل از نصب راینوگلد لازم است ابتدا راینو ۶ را نصب کنید. می‌توانید آخرین نسخه راینو۶ را از این لینک دانلود و نصب کنید.

پس از نصب و فعالسازی راینو۶، راینوگلد ۶.۶ را نصب کرده و فایلهای موجود در پوشه Crack را در مسیر نصب راینوگلد و در پوشه System کپی و جایگزین کنید.
(مسیر پیش‌فرض: C:\Program Files\RhinoGoldRhino6\System)

در صورتی که پس از نصب و فعالسازی در هنگام اجرای نرم‌افزار پیام License problem دریافت کردید کافی ست روی گزینه Back کلیک کنید.

RhinoGold 6.6 License problem

سوالات خود را در مورد راینوگلد از طریق بخش پرسش و پاسخ و رفع اشکال راینو با ما در میان بگذارید. 🙂

گالری تصاویر

(مدلهای ساخته شده با راینوگلد)

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

۱۲ دیدگاه‌ها

  1. سلام
    ظاهرا این کرک همۀ قابلیت‌های نرم‌افزار را فعال نمی‌کند. کرک کامل‌تری سراغ ندارید؟

  2. سلام آیا راینو گلد روی مک نصب میشه؟

  3. سلام چرا بعضی از منوها مثل Gems غیر فعالن؟

    • سلام.
      نرم‌افزار روی چندین سیستم مختلف نصب شده و در صورتی که مراحل نصب و فعالسازی رو درست انجام داده باشید، تمام ابزارها به درستی کار می‌کنن.

  4. سلام
    ضمن عرض خسته نیاسید خدمت شما.
    نرم افزار را بدون مشکل نصب کردم. ولی بخش elements فعال نیست . مشکل از کجاست؟

    • سلام به شما
      حق با شماست، چون این سرویس جانبی به صورت آنلاین ارائه می‌شود و برای استفاده از آن لازم است که کاربر وارد حساب کاربری خود شود. بنابرین این بخش قابل کرک کردن نیست!

  5. ابراهیم رمضانی پور

    واقعا عالی بود من حتی دارم این کرک حرف نداره حتی می تونم از کتابخانه آبجکت های ELEMENT استفاده کنم که ی عالمه آبجکت آماده داره که می تونی مستقیم به راینو انتقالشون بدی تا ازشون رندرینگ بگیری یا ادیت شون کنی!

  6. سلام با چه حد اقل سخت افزار مناسبی میشه این برنامه ها رو اجرا کرد که اذیت نکنه ؟

    • سلام
      حداقل سخت افزار مورد نیاز برای این نسخه از راینوگلد:

      • ۸ گیگابایت رم، ۱۶ و بالاتر پیشنهاد می‌شود.
      • پردازنده Core i5 (Core i7 و بالاتر پیشنهاد می‌شود)
      • حداقل ۱ گیگابایت فضای دیسک! ۲۵۰ گیگابایت هارد درایو SSD پیشنهاد می‌شود.
      • کارت گرافیک nVidia 840m، nVidia 860m یا بالاتر پیشنهاد می‌شود. (کارت گرافیک‌های ATI با راینو چندان سازگار نیستند!)
      • ویندوز ۷، ۸ یا ۱۰ (حتما نسخه ۶۴ بیتی)

      منبع: https://www.cadjewelryschool.com/rhinogold-hardware-system-requirements

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو