صفحه اصلی / دانلود / دانلود موتور رندر Vray 2.0 for Rhino

دانلود موتور رندر Vray 2.0 for Rhino

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم به همان اندازه که ایده و کیفیت مدل‌سازی سه‌بعدی یک طرح یا محصول اهیمت دارد، ارائه‌ی آن نیز مهم است. یکی از ابزارهایی که برای ارائه مدلهای ساخته شده در نرم‌افزار از آنها استفاده می‌کنیم موتورهای رندر هستند که در واقع به مدل سه‌بعدی ساخته شده رنگ واقعیت می‌دهند! یک #موتور_رندر حرفه‌ای ابزارهایی در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید #متریال و بافت دلخواه را بسازید و به قسمت‌های مختلف مدل خود اعمال کنید، سپس محیط را متناسب با نیاز #نورپردازی کنید و نهایتا یک عکس نزدیک به واقعیت از مدل سه‌بعدی که ساخته‌اید داشته باشید.
موتور رندرهای زیادی برای نرم‌افزارهای مدلسازی سه‌بعدی مختلف وجود دارند، اما بی شک یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین آنها موتور رندر محبوب #Vray است. Vray محصول Chaos Group است و برای شمار زیادی از نرم‌افزارهای مدلسازی سه‌بعدی نسخه‌هایی دارد. (Vray for Rhino, Vray for 3Ds Max, Vray for Maya, Vray for Sketchup و…)

دانلود Vray for rhino وی ری راینو
برخی ویژگی‌های آخرین نسخه وی‌ری راینو (V-Ray 2.0 for Rhino SP1)

  • Batch Render: می‌توانید به راحتی نماهای دلخواه را برای رندر تنظیم کنید و سپس آنها را در صف رندر قرار دهید تا به ترتیب یکی پس از دیگری رندر شوند.
  • Show in Viewport: با تنظیمات جدید بافت‌ها، شما می‌توانید تعیین کنید که کدام بافت‌ها در نماهای راینو نشان داده شوند و کدام نه.
  • Pack all V-Ray Materials: همه متریالهای استفاده شده در فایل راینو را به همراه تمام بافت‌ها و تصاویر استفاده شده، در یک فایل ZIP فشرده می‌کند تا اشتراک‌گذاری و پشتیبان گرفتن از فایل آسان‌ترشود.
  • بهینه‌سازی استفاده از کانالهای V-Ray Frame Buffer
  • نوارابزار جدید برای ابزارهای Batch Render, Guess Lens Shift, Edit Material و تنظیم Focus Point
  • بهینه‌سازی راهنمای آنلاین نرم‌افزار

دانلود آخرین نسخه موتور رندر Vray for Rhino

با توجه به انتشار نسخه‌های جدیدتر موتور رندر وی‌ری و به دلیل محدودیت فضای هاست، لینک دانلود این نسخه حذف شده است. برای دانلود نسخه جدیدتر از منوی بالای سایت و از قسمت دانلود > دانلود پلاگین‌های راینو اقدام نمایید.

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

۱۸ دیدگاه‌ها

  1. جناب نیکوکار عرض ادب
    خسته نباشید عزیز
    بنده با نرم افزارهای اتوکد اسکچاپ وی ری و تکلا استراکچر کار میکنم علاقه شدید به بحث مدلینگ دارم راینو هم قدیم یه مقداری کار میکردم ولی جدیدا به همراه پلاگین گرس هاپر دوباره بصورت جدی شروع کردم و رفرنس یادگیری من هم مطالبی هستش که حضرتعالی توی سایت و کانال تلگرامتون میذارین میخواستم یه خسته نباشید خدمتتون عرض کرده باشم و تشکر کنم.
    امیدوارم همیشه موید باشید.

    • محمد نیکوکار

      ابراهیم عزیز، سلام به شما
      از حسن نظر شما به کانال و وبسایت rhino5.ir متشکرم. 🙂 باعث خوشحالیه که چنین بازخوردهایی از شما دوستان دریافت می‌کنم و قطعا ابراز لطف‌های شما مایه دلگرمی برای بنده ست.
      برقرار باشید.

  2. حسین دیانتی

    سلام بسیار خوشحالم از این که از امکانات سایت استفاده میکنم و تشکر قدر دانی از جناب محمد نیکوکار عزیز برای احترام به تمامی هنرجویان در امر اموزش

  3. مسعود سعادت

    خسته نباشید
    بعد نصب و اد کردنش توی راینو پیغام میده که SmallStudio_in.3dm not found و اینکه کلا سیاه و سفید رندر میگیره.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • محمد نیکوکار

      به نظر می‌رسه این پیام خطا مربوط به Vray Express باشه و نه خود Vray (چون وی‌ری راینو به صورت آماده استودیو نداره و با Vray Express می‌تونید استودیو و نورپردازی و.. اضافه کنید). حتما از همین سورس و با روش گفته شده وی ری رو نصب و فعال کنید.

      لینک دانلود Vray Express tools for Rhino:
      http://rh5.ir/vray2x

  4. سلام.من چند بار سعی کردم برنامه رو نصب کنم…موقع نصب هیچ اختار یا مشکلی نیست و نصب میشه…ولی هربار وقتی راینو رو باز میکنم پیغام “error loading – V-Ray for Rhino” رو نشون میده…ممنون میشم راهنماییم کنید…

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما. احتمال خیلی زیاد نسخه راینو تون با نسخه وی‌ری هماهنگ نیست.
      اگه Vray 2 رو نصب کردید، آخرین نسخه از راینو رو هم باید نصب داشته باشید. آخرین نسخه راینو ۵ رو از این لینک دانلود کنید:
      http://rh5.ir/rh513

      • من همون نسخه آخر رو از سایت شما هم دانلود و نصب کردم ولی باز هم نتونستم وی ری رو روی اون هم نصب کنم.پلاگین های بونگو و گرس هاپر رو نصب میکنم کار میکنن ولی فقط وی ری کار نمیکنه…تو پیغامی ک بعد از باز کردن راینو میده اول نوشته “loaded – V-Ray for Rhino” و دوباره زیر همون مینویسه “error loading – V-Ray for Rhino”…

      • دلیل مشکل رو هم این مینویسه”unable to load VRayForRhino.rhp plug-in: no class derived from CRhinoPlugIn in plug-in file”

      • دلیل مشکل رو هم این مینویسه:
        unable to load VRayForRhino.rhp plug-in: no class derived from CRhinoPlugIn in plug-in file.

  5. سلام و مرسی برای گردآوری و تالیف مطالب خوب به زبان فارسی
    آیا فایل دانلود “وی ری” برای نسخه راینو در مک او اس هم موجوده؟

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما
      خیر، در حال حاضر متاسفانه شمار زیادی از پلاگین‌ها (از جمله Vray) نسخه مک ندارن.

  6. سلام وقتتون بخیر عذر میخوام فایل من اصلا رو رندر نمیره و هر بار این دستور را نشون میده من چند بار هم کل نرم افزارو پاک کردم مجدد ریختم مشگل چیه ؟ میشه راهنمایی بفرمایید لطفا
    Preparing renderer…
    Could not obtain a license (10061).

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما
      پیغامی که به شما نمایش داده میشه مربوط به لایسنس نرم‌افزار هست. در واقع شما برای استفاده از موتور رندر Vray (و همه نرم‌افزارهای غیر رایگان دیگه) یا باید نرم‌افزار رو خریداری کنید و یا اگه به هر دلیلی (از جمله زندگی در ایران!) امکان خرید قانونی ندارید، ناگزیر باید کرکش کنید!
      بنابرین بعد از نصب نرم‌افزار طبق توضیحاتی که در فایل Instructions.txt توضیح داده شده، مراحل کرک رو انجام بدید تا نرم‌افزار برای شما قابل استفاده بشه.

  7. سلام وی ری برای راینو برای ویندوز ۳۲ بیت رو از کجا میتونم دانلود کنم؟ لطفا جواب بدید خیلی ضروری هست ممنون

  8. سلام من نیاز به v-ray نسخه ۲ دارم
    نسخه های جدیدتر کارتهای گرافیک AMD پشتیبانی نمی کنند و V-ray RT روی نسخه های جدید کلا Opencl کنار گذاشته و فقط CUDA پشتیبانی میکنه
    لطفا اگه لینک دانلود از نسخه ۲ هست حداقل همینجا اعلام کنید
    تشکر

  9. سلام وقت بخیر ممکنه لینک دانلود ویری ۲ رو بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو