صفحه اصلی / پاسخصفحه 8

آرشیو نوشته‌ها

خروجی از راینو به تریدی مکس برای متریال دادندادن و به هم نخوردن لایه بندی های راینو

سلام به شما فرمتی که فایلتون رو از راینو save یا export می‌کنید خیلی مهم و تعیین کننده‌ست. فایل رو با فرمت dwg یا dxf ذخیره کنید و scheme رو Natural 2004 انتخاب کنید. برای وارد کردن فایل به ۳DsMax هم می‌تونید از گزینه Link DWG استفاده کنید تا با …

ادامه »

چرخیدن متریال ها و اینسکیپ

سلام به شما موتور رندر خوبی رو برای شروع انتخاب کردید. به زودی یک پست مفصل در موردش می‌نویسم. لطفا تصویر و یا خود فایل رو هم ضمیمه کنید که بهتر متوجه بشم مشکل چیه و دقیق‌تر بتونم راهنمایی‌تون کنم. در صورتی که اینجا با ارسال فایل مشکل داشتید می‌تونید …

ادامه »

رندر راینو

سلام به شما بله خود راینو یه موتور رندر به اسم Rhino Renderer داره که به صورت پیش‌فرض از اون استفاده می‌کنه برای رندر کردن. در صورتی که شما هیچ متریالی به هیچ قسمتی از مدلتون اعمال نکنید، خودش یه متریال سفید خنثی داره که میتونید باهاش رندر ماکتی بگیرید. …

ادامه »

ایجاد زاویه بین یک خط و محور z در grass hopper

سلام باید خط رو به اندازه مورد نظر دور محور y با کامپوننت Rotate بچرخونید و بعد ایرفویل کوچیکه رو با کامپوننت Move  منتقل کنید به مختصات جدید. در نظر داشته باشید که Rotate مقدار زاویه رو بر حسب رادیان میگیره نه درجه!

ادامه »

نقطه گذاری در شکل اسکیل شده ی راینو

سلام به شما خروجی هر کدوم از کامپوننت های گرسهاپر رو در حالت عادی فقط به صورت یک پیش‌نمایش در محیط راینو می‌تونید ببینید. بنابرین تا زمانی که به صورت پیش‌نمایش هست، نه میتونید انتخابش کنید، نه می‌تونید بهش اسنپ کنید و… برای تبدیل نتیجه هر کدوم از کامپوننت‌ها به …

ادامه »

طاق در راینو

بله، می‌شه. ولی قبل از این کار لازمه با مفهوم سطوح Developable و Non-developable آشنا باشید. در صورتی که سطح مورد نظر Developable باشه باید با دستور UnrollSrf گسترده ش کنید و در غیر این صورت با دستور Smash

ادامه »

move / scale

سلام به شما در مورد سوال اول نکته‌ای که لازمه بدونید اینه در گرسهاپر جریان داده‌ها (Data flow) به این ترتیب هست که وقتی از خروجی یک کامپوننت به عنوان ورودی کامپوننت دیگه‌ای استفاده می‌کنید یه کپی از اون داده به کامپوننت جدید داره وارد میشه. بنابراین شما پیش‌نمایش هر …

ادامه »

تکمیل پروزه

سلام بعد از اینکه اولین کرو رو به ورودی Section از کامپوننت Sweep متصل کردید. دومی رو در حالی که شیفت رو پایین نگه داشتید متصل کنید.

ادامه »

ایمپورت کردن نقاط از فایل تکست به صورت XYZ و نحوه وصل کردن انها به هم از طریق grass hopper

سلام با کامپوننت Import Coordinates میتونید مختصات رو از فایل txt بخونید. تو هر خط مختصات یک نقطه باشه و مولفه‌های هر نقطه با کاما (,) از هم جدا شده باشن. و با کامپوننت PolyLine می‌تونید تمام نقاط رو به هم وصل کنید.

ادامه »

path deform

سلام به شما دستور مشابه این modifier، در راینو دستور Flow هست. راهنمای دستور Flow

ادامه »
Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو