صفحه اصلی / آموزش / طراحی جواهرات با راینو + ویدیو

طراحی جواهرات با راینو + ویدیو

 

یکی از کاربردهای نرم‌افزار راینو در صنایع (به ویژه در ایران)، صنعت طلا و #جواهرات است. دلیل این موضوع از طرفی به قابلیت‌های راینو و از سوی دیگر به ویژگی‌های خاص صنعت طلا و جواهرسازی برمی‌گردد. به دلیل کاربرد گسترده‌ی راینو در این حیطه، #پلاگین های زیادی نیز برای طراحی و مدلسازی طلا و جواهرات ایجاد شده است. به عنوان نمونه می‌توان به پلاگین‌های Matrix ، RhinoGold ، RhinoRing ، RhinoJewel و JewelersCAD اشاره کرد. با وجود اینکه هر یک از این پلاگین‌ها امکانات و ابزارهایی را به راینو اضافه می‌کنند که کار را برای طراحان جواهرات بسیار آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند، اما با خود راینو به تنهایی و بدون استفاده از هیچ افزونه‌ای نیز می‌توانید به طراحی جواهرات بپردازید.

مدل سه‌بعدی ساخته شده در راینو با تکنولوژی #پرینت_سه_بعدی به یک نمونه فیزیکی از جنس رزین تبدیل می‌شود که از این رزین به صورت مستقیم در عملیات ریخته‌گری طلا و یا در ساخت قالب لاستیکی برای تولید انبوه استفاده می‌شود. فرمت مناسب برای دستگاه‌های پرینتر سه بعدی، فرمت STL است. فایل STL ساخته شده باید یکپارچه (Unified) و آب‌بندی و بدون درز (Watertight) باشد. در صورتی که اصول و نکات لازم در زمان مدلسازی رعایت شده باشد، فایل STL ذخیره شده از راینو مستقیما قابل استفاده برای پرینت خواهد بود. اما در این بین نرم‌افزارهای دیگری نیز وجود دارند که وظیفه‌ی آماده‌سازی فایل STL برای دستگاه پرینتر سه‌بعدی را بر عهده‌ دارند. مانند نرم‌افزارهای Materialise Magics و Netfabb و Meshmixer

در ادامه برای آشنایی شما با روال کار و اصول اولیه طراحی جواهرات در راینو، یک مجموعه آموزش ویدیویی حدود دو و نیم ساعته از کمپانی Lynda برای #دانلود قرار داده شده است که در آن آقای Jean Gorospe در قالب ساخت چهار قطعه مختلف جواهرات برخی تکنیک‌ها و اصول را برای #طراحی_جواهرات در راینو به شما آموزش می‌دهد. اگر شما هم بعد از دیدن این ویدیوها به این زمینه علاقه‌مند شدید و تصمیم گرفتید آن را به عنوان حرفه و منبع درآمد خود انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره‌های آموزشی گروهی و خصوصی راینو و متریکس است. در این دوره ما تجربه چندین ساله‌ی خود در طراحی طلا و جواهرات را به صورتی کاربردی در اختیار شما خواهیم گذاشت.

سوال دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۹۸۲۰۶۸۷۰ و ۷۷۰۵۸۹۷

Lynda – Rhino Learn Basic Jewelry Modeling

 

ویدیوی معرفی این دوره آموزشی:

دانلود مجموعه آموزشی Learn Basic Jewelry Modeling از کمپانی Lynda
با لینک مستقیم

سایت سازنده: Lynda.com

فرمت: MP4 | حجم تقریبی: ۸۱۷ مگابایت

زمان: ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه | زبان: انگلیسی | زیرنویس: دارد (انگلیسی)

رمز فایل فشرده: rhino5.ir

دانلود مجموعه آموزشی مبانی طراحی جواهرات با راینو

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

یک دیدگاه

  1. سلام هرچی رو لینک دانلود میزنم باز نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو