صفحه اصلی / آموزش / شروع کار با متریکس (Matrix) برای کاربران راینو

شروع کار با متریکس (Matrix) برای کاربران راینو

یکی از شناخته شده‌ترین #پلاگین های راینو در زمینه #طراحی_جواهرات پلاگین Matrix محصول Gemvision است. اما شاید در اولین مواجهه با محیط کاربری #متریکس تفاوتهای زیادی با راینو مشاهده کنید. در این #ویدیو برای کاربران راینو که می‌خواهند کار با ابزارهای متریکس را هم با همان ظاهر آشنای راینو تجربه کنند، توضیح داده شده که چطور تنظیمات متریکس (شامل رنگها، تولبارها و نوارابزارها، statusbar و…) به حالت پیش‌فرض راینو برگردانند.

همچنین در انتها شما با نکات جدیدی در مورد Command های راینو آشنا خواهید شد و روش اختصاص دادن دستورات دلخواه خود به یک آیکن جدید، یا به یک کلید میان‌بر از صفحه کلید و همینطور ساخت یک نام (alias) جدید که با نوشتن آن در خط فرمان دستورات مورد نظر شما اجرا شود را فرا خواهید گرفت.

مانند همیشه سوالات خود را در مورد این آموزش از طریق دیدگاهها در انتهای همین پست، و یا از قسمت پرسش و پاسخ راینو با ما در میان بگذارید. 🙂 و در صورتی که این ویدیو را مفید دیدید از طریق این لینک کوتاه rh5.ir/mtx4rh آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید!

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

۱۲ دیدگاه‌ها

  1. سلام مطالب خوب وجالبی در سایت دارید یک سئوال داشتم در زمینه راینو اینکه در قسمت bitmap picturزمانی که عکسی را قرار می دهم با زمینه سفید کامل ظاهر می شود مشکل از نرم افزار است یا فرمت عکس باید خاص باشد

  2. با سلام و وقت بخیر استاد
    من مشکل ایجاد طرح ویا همون نقش روى انگشتر یا سطح رو دارم لطفاً راهنمایى بفرمایید
    با سپاس حیدرى

  3. سلام من چطوری میتونم سایز قسمت کامند ماتریکس رو کوچک کنم

    • سلام. با دستور Options وارد پنجره Rhino Options بشید. از لیست سمت چپ پنجره گزینه Appearance رو انتخاب کنید و بعد در قاب سمت راست این پنجره، زیرمجموعه قسمت Command prompt می‌تونید Text size رو تغییر بدید.

      تغییر اندازه خط فرمان رایننو

  4. سلام خسته نباشید برای وارد کردن کلید های میانبر در ماتریکس ۹ بعد از زدن رو import options در جای file name چه چیزی باید وارد کنم؟

  5. با سلام از اینکه تجربیات خودتون رو با دیگران به اشتراک میگذارید ممنونم .من برنامه متریکس ۷ رو نصب کردم متاسفانه دستور Gumball رو توش فعال کنم اگه میشه راهنمایی بفرمایید

  6. مصطفی ابوالهادی

    جناب نیکوکار سلام . ممنون از آموزشهاتون. فایل بالا از دقیقه ۸ به بعد فاقد صدا می باشد.لطفا بازبینی فرمایید. . اگر آموزشهای تکمیلی راین. و ماتریکس را در آپارات یا یوتیوب دارید خوشحال میشم آدرس را بفرمایید تا نهایت استفاده را ببرم.با تشکر

  7. مصطفی ابوالهادی

    سلام تا دقیقه ۱۱:۵۷ بدون مشکل است و بعد از آن صدا ندارد. چندین بار نوسازی صفحه مرورگر انجام شد و حتی بامرور گری دیگر امتحان کردم . اشکال همچنان باقیست. لطفا راهنایی بفرمایید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو