صفحه اصلی / نوشته های متفرقه / راه‌اندازی بخش پرسش و پاسخ و رفع اشکال راینو

راه‌اندازی بخش پرسش و پاسخ و رفع اشکال راینو

سلام! پست امروز رو به جای آموزش مستقیم اختصاص می‌دم به معرفی یه بخش تازه اضافه شده به سایت که استفاده ازش در طول دوره یادگیری راینو (و حتی بعد از اون) می‌تونه خیلی بهتون کمک کنه. اهمیت پرسش و پاسخ در فرایند یادگیری انقدر بدیهیه که نیازی به توضیح وجود نداره، اما ایده راه‌اندازی و اضافه کردن این بخش به سایت ازین جا اومد که دوستان زیادی در حین کار با راینو، سوالات و گیر و گرفتهایی براشون پیش می‌اومد و بنده رو قابل می‌دونستند و چه از طریق پیامک و تلفن و صفحه اینستاگرام و گروه تلگرام رفع اشکال راینو، سوالشون رو مطرح می‌کردن (و من هم در حد بضاعت پاسخگوی دوستان بوده و هستم) اما هر پرسش و پاسخ محدود به یک مکالمه با همون دوست عزیز پرسش کننده بود و تمام! در حالی که اگه تمام این پرسش و پاسخ‌ها یه جا جمع می‌شدن و این آرشیو برای همه قابل دسترس بود می‌تونست خیلی مفیدتر و بدردبخور تر باشه. بخش «پرسش و پاسخ و رفع اشکال راینو» به آدرس rhino5.ir/Q در واقع با این هدف ایجاد شده که آرشیو قابل جستجویی از پرسش و پاسخ‌های مربوط به راینو باشه.

پرسش و پاسخ و رفع اشکال راینو

حتما سایت‌های پرسش و پاسخ مشابه مثل Yahoo Answers یا Stack Overflow (که مرجع تخصصی پرسش و پاسخ‌های مربوط به برنامه‌نویسی هست) رو دیدید. تو این سایت‌ها اعضا سوالات خودشون رو تو هر سطحی (از مبتدی تا پیشرفته) مطرح می‌کنن و سایر اعضایی که پاسخی برای اون پرسش دارن، اقدام به پاسخگویی می‌کنن. بخش «پرسش و پاسخ و رفع اشکال راینو» هم قراره دقیقا همین کار رو در زمینه راینو به زبان فارسی انجام بده. در همین راستا امکاناتی هم برای جستجو در پرسش‌ها، امتیاز دادن به پرسش‌ها و پاسخ‌ها، انتخاب پاسخ برتر، دنبال کردن پرسش‌ها و … در نظر گرفته شده که کار با این بخش رو براتون دوست داشتنی‌تر و مفید‌تر می‌کنه!

همین‌طور یک حساب کاربری با نام پرسشگر راینو ساخته شده که هر از چندگاهی سوالاتی رو تو این بخش مطرح می‌کنه تا مهارتهای راینویی شما رو به چالش بکشه و کاربرانی که پاسخی براش دارن به اون پرسش پاسخ بدن. در صورتی که از بین کاربران سایت پاسخ مناسبی به این پرسش‌ها داده نشه، بعد از اینکه تعداد دنبال کننده‌های پرسش به ۱۰ نفر برسه پاسخ دقیق و کاملی براش خواهم نوشت. توضیح این که با دنبال کردن هر پرسش، به محض اینکه پاسخ جدیدی برای اون پرسش نوشته بشه به شما اطلاع داده می‌شه.

پس بدون نگرانی از اینکه ممکنه سوالتون به نظر بقیه ساده و آسون بیاد هر سوالی در مورد راینو دارید اینجــــا مطرح کنید و از پرسش‌هایی که دوستان دیگه به سوالتون می‌دن استفاده کنید. اگه این بخش رو مفید دیدید کم‌لطفی نکنید و اون رو به دوستانتون هم معرفی کنید، تا بزودی پرسش و پاسخ‌های هرچه بیشتری تو آرشیو پرسش‌هامون داشته باشیم و همگی بتونیم ازش یاد بگیریم. 🙂

همین حالا بپرسید!

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

۷ دیدگاه‌ها

  1. سلام دستور extrude boundry راینو من کار نمی کنه و نسبت به صفحه اکسترود نمی شود

    • سلام. ابزار Extrude face to a boundary فقط زمانی قابل استفاده ست که سطحی که به عنوان Boundary به دستور معرفی میکنید کاملا مسیر Extrude شدن سطحتون رو بگیره.
      سوالات خودتون رو در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید: https://rhino5.ir/q

  2. salam khaste nabashid
    soale man ine k chejori mitonam tanzimate ortho ro avaz konam masalan az halate 90daraje b 30daraje
    toy windows ba y click rast ,rahat mishe inkaro kard,vali man ba mac kar mikonam hata search ham kardam toy barname vali chizi peyda nakardam,mamnon misham rahnamaeem konid

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما.
      راه حل خیلی ساده ست. دستور OrthoAngle رو وارد کنید و زاویه دلخواه رو وارد کنید. این دستور برای هر دو نسخه Windows و Mac کاربرد داره.
      موفق باشید.

  3. سلام میخاستم بدونم در راینو امکان اینکه قطعات با ابعاد دقیق بکشیم هست یا نه اگر هست کدوم قسمت میشه اندازه های خودمون اعمال کنیم

    • محمد نیکوکار

      سلام.
      بله، با راینو به راحتی می‌تونید با ابعاد و اندازه دقیق ترسیم و مدلسازی کنید. برای اینکار اصولی‌ترین روش اینه که در حین اجرای هر کدوم از دستورها اعداد و اندازه‌های مورد نیاز رو وارد کنید.

  4. خلاف دستور unrull در راینو چیست؟
    وقتی حجم رو باز کردیم چجوری به همون حالت اول برگردونیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو