صفحه اصلی / دانلود / دانلود راینو برای سیستم عامل Mac – نسخه ۵.۲.۲

دانلود راینو برای سیستم عامل Mac – نسخه ۵.۲.۲

دانلود راینو برای مک

با وجود اینکه امکان نصب ویندوز بر روی کامپیوترها و نت‌بوک‌های اپل وجود دارد، اما از طرفی این کار باعث کند شدن سیستم شده و از طرفی کاربران سیستم عامل #مک تجربه کاربری و فضای آن را ترجیح می‌دهند. بنابراین اگر شما هم کاربر قدیمی راینو هستید یا قصد دارید یادگیری این نرم‌افزار دوست داشتنی را شروع کنید و از سیستم عامل مک استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از راینو ۵ برای مک است. (راینو ۵ برای مک نسخه ۵.۲.۲ را از انتهای همین پست #دانلود کنید.) این نسخه از راینو به گونه‌ای طراحی شده است که هم متناسب با سلیقه کاربران مک باشد و هم برای کاربران راینو ۵ نسخه ویندوز محیط ناآشنایی نباشد. اگر شما کاربر قدیمی نسخه‌های تحت ویندوز راینو هستید و می‌خواهید به راینو برای مک اسباب‌کشی کنید، شاید دانستن چند نکته کوچک شما را از سردرگمی نجات دهد.
#نوارابزار ها کجا رفته‌اند؟ در راینو ۵ نسخه مک نحوه قرارگیری و چیدمان ابزارها با نسخه ویندوز کمی متفاوت است. در واقع به جای نوارابزارها در نسخه مک پالت‌های ابزار وجود دارند که در بردارنده‌ی دکمه‌های ابزارها هستند، هر یک از دکمه‌ها می‌تواند شامل دو دستور و یک منو باشد. ابزارهایی که یک مثلث سیاه کوچک روی آنها می‌بینید دارای منو هستند. همچنین در مورد ابزارهایی که دربردارنده‌ی دو دستور متفاوت هستند، بر خلاف نسخه ویندوز که یک دستور با کلیک روی ابزار و دیگری با کلیک راست روی همان ابزار اجرا می‌شود، در نسخه مک دستور دوم با پایین نگهداشتن کلید Option و کلیک روی ابزار اجرا می‌شود. اگر می‌خواهید چیدمان نوارابزارها شبیه نسخه ویندوز باشد، از مسیر Rhinoceros > Preferences > Themes گزینه Rhino for Windows را انتخاب کنید.
تمام دستورات مربوط به Navigation (بزرگنمایی، چرخاندن نما…) دقیقا مانند راینو نسخه ویندوز است و هیچ تفاوتی در کلیدهای میان‌بر وجود ندارد. شاید تنها تفاوت کاربرد دکمه‌های ماوس در نسخه مک با نسخه ویندوز کاربرد کلیک راست است. کلیک راست در نسخه ویندوز مانند کلید Enter عمل می‌کند و آخرین دستور را تکرار می‌کند. در نسخه مک به صورت پیش فرض کلیک راست به جای این کار تنها یک منو را نمایش می‌دهد. اگر می‌خواهید کلیک راست مانند نسخه ویندوز عمل کند، از مسیر Rhinoceros > Preferences > Mouse > Mouse گزینه Enable context menus را غیرفعال کنید.

اولین نسخه راینو ۵ برای مک در تاریخ June 2015 (خرداد ۹۴) منتشر شد و از آنجا که زمان زیادی از انتشار آن نمی‌گذرد، بدیهی است که نواقصی نسبت به راینو ۵ نسخه ویندور دارد. لیست کامل تفاوتهای راینو ۵ نسخه مک و نسخه ویندوز را می‌توانید با جزئیات در لینک زیر ببینید:

جدول مقایسه ویژگی‌های راینو ۵ نسخه مک و نسخه ویندوز

دانلود راینو برای مک (Rhinoceros for Mac 5.2.2)

وب‌سایت: rhino3d.com/mac
حجم تقریبی فایل: ۱۸۸ مگابایت
رمز فایل فشرده: rhino5.ir

دانلود راینو برای مک

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

۷ دیدگاه‌ها

  1. سلام
    آیا vray برای این نسخه از راینو برای مک اومده؟ خیلی گشتم ولی پیدا نکردم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما.
      خیر متاسفانه هنوز خیلی از پلاگینها از جمله وی‌ری نسخه سازگار با راینوی مک ندارن.

  2. سلام من نمی دونم چگونه کرکش کنم کرک رو که باز می کنم special k میادو باز نمیشه چیکارکنم راهنماییم کنید مرسی ممنون

  3. ? Hi, I have a MAC, can I write Farsi in Rhino

  4. Salam Mishe lotfan Rhino Gold bare MAC ro tome stilton bezarid? Kheyli mammon misham

  5. سلام وقتتون بخیر اموزش نصب در مک رو دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو