صفحه اصلی / دانلود / معرفی و دانلود V-ray 3.4 for Rhino

معرفی و دانلود V-ray 3.4 for Rhino

پس از گذشت حدود دو ماه از خبر انتشار نسخه جدید موتور رندر V-ray برای راینو ۵ (V-ray 3 for Rhino) با تغییرات اساسی نسبت به نسخه‌های قبلی و با شعار POWERFUL RENDERING FOR DESIGNERS، اکنون سایت Rhino5.ir افتخار دارد مانند همیشه که بروزترین بوده است، اولین منبع فارسی زبان باشد که این #پلاگین را معرفی و نسخه کرک شده آن را برای #دانلود در اختیار شما قرار می‌دهد. در نسخه جدید V-ray تغییراتی اساسی را نسبت به نسخه‌های قبلی شاهد هستیم. از محیط کاربری نرم‌افزار گرفته که به کلی سر و شکل جدیدی به خود گرفته است تا قایلیتهای جدیدی نظیر V-ray fur که امکان #رندر کردن متریالهایی نظیر چمن، فرش و سطوح پرزدار را فراهم می‌کند.

برای آشنایی با ویژگی‎های جدید V-ray 3.4 for Rhino شما را به دیدن ویدیوی زیر دعوت می‌کنیم:

برخی از مهمترین تغییرات نسخه جدید V-ray برای راینو:

رابط کاربری جدید V-ray 3.4 برای راینو رابط کاربری (UI) جدید
اگر کاربر قدیمی V-ray هستید،شاید اولین تغییری که پس از نصب V-ray 3.4 در نگاه اول به چشمتان خواهد آمد، رابط کاربری جدید آن است، رابط کاربری با تم تیره و ظاهری حرفه‌ای و به تعبیر سازندگان آن طراح پسند (Designer friendly) برای جریان کاری سریع‌تر و آسان‌تر
کتابخانه متریالهای آماده V-ray 3.4 کتابخانه متریالهای آماده
V-ray 3.4 با داشتن کتابخانه‌ای با بیش از ۵۰۰ متریال آماده و دسته‌بندی شده، که براحتی می‌توانید آنها را بکشید و روی قسمت مورد نظر بیندازید (drag and drop) کار متریال دادن را برای شما بسیار سریعتر و آسانتر از همیشه می‌کند.
V-ray Swarm V-ray Swarm
به کمک V-ray Swarm از قابلیت تمام کامپیوترهای متصل به شبکه همزمان استفاده کنید. V-ray Swarm فرآیند رندر را به بخشهای کوچکتری تقسیم میکند و هر بخش آن را به یکی از کامپیوترها می‌سپارد و به این ترتیب به عملیات رندر سرعت می‌بخشد.
حذف نویز V-ray denoiser V-ray Denoiser
ویژگی ِDenoiser که در نسخه ۳.۴ به تمام موتور رندرهای Chaos Group (از جمله V-ray 3.4 for Rhino) اضافه شده است، به کمک الگوریتمهایی با حذف نویزهای اضافه برای رسیدن به نتیحه‌ای مطلوب و بدون نویز، به گفته سازنده سرعت رندر را تا ۵۰% افزایش می‌دهد.
واقعیت مجازی با V-ray 3.4 for rhino واقعیت مجازی (VR)
اکنون می‌توانید با V-ray محتوای واقعیت مجازی تولید کنید و از آن در تمام عینکهای واقعیت مجازی استفاده کنید و به این ترتیب در تجربه‌ای شگفت‌انگیز در فضای سه‌بعدی که در راینو ساخته‌اید قدم بزنید و بچرخید!
رندر از مقطع و برش با V-ray Clipper رندر مقاطع (برش‌ها)
ابزار V-ray clipper چیزی شبیه به ابزار ClippingPlane در راینو است که بدون تغییر مدل اصلی، از آن یک برش نشان می‌دهد و با تغییر موقعیت صفخه برش نیز بروز می‌شود. با این امکان جدید می‌توانید به راحتی برشهای دلخواه از طرح خود را رندر کنید.
پرسپکتیو جوی یا ژرفانمایی هوایی در وی-ری راینو پرسپکتیو هوایی (جوّی)
در علم مناظر و مرایا پرسپکتیو جوی به اثری گفته می‌شود که اتمسفر روی تصویر یک شیء می‌گذارد و باعث می‌شود آن شیء، دورتر به نظر آید. اشیای دورتر اغلب کمی محوتر، با رنگ روشن‌تر، سردتر و متمایل به آبی وخاکستری به چشم می‌آیند. در نسخه جدید V-ray می‌توانید این اثر را در رندر خود اعمال کرده و به آن عمق و واقعیت بیشتری ببخشید.
رندر چمن و پرز در وی ری راینو رندر چمن، خز (مو) و سطوح پرزدار
با این قابلیت جدید V-ray که Fur نام دارد، می‌توانید متریالهایی مانند چمن و سطوح پرزدار را به راحتی به مدل ساخته شده در راینو اعمال کنید و رندرهای واقعی‌تری بگیرید. از این ویژگی می‌توان در رندر کردن چمن، فرش، پارچه و پوشاک و مواردی از این دست استفاده کرد.

دانلود موتور رندر V-ray 3.4 برای Rhino 5

حجم تقریبی فایل: ۳۲۲ مگابایت
رمز فایل فشرده: rhino5.ir
روش فعالسازی: پس از نصب نرم‌افزار با تمام تنظیمات پیش‌فرض،  فایل vray.dll را از پوشه crack در مسیر C:\Program Files\Chaos Group\V-Ray\V-Ray 3.4 for Rhinoceros 5\vrayappsdk\bin. کپی کنید:

لینک دانلود فقط برای اعضای سایت Rhino5.ir قابل نمایش است. اگر عضو نیستید همین حالا نام‌نویسی کنید، نام‌نویسی در سایت مرجع تخصصی راینو و پلاگین‌های راینو در کنار مزایایی که برای شما دارد، کاملا رایگان است تنها چند دقیقه زمان نیاز دارد.

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

۲۳ دیدگاه‌ها

  1. سلام . ممنون برای اطلاعات .
    بنده نصبش کردم یه مقدار باهاش کار کردم .
    یه سری اپشن ها کلا نمیدونم چرا حذف شذه از جمله کالر مپینگ , قسمت سچورِیشن و… توی تب gi .
    dmc sampler هم فکر می کنم همون اپشن raytrace باشه .اگه اشتباه نکنم.
    جناب نیکوکار از این قسمت های حذف شده اطلاعاتی دارین ؟
    به عنوان کالر مپینگ نباشه باید چکار کرد .

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما.
      بله حق با شماست. تو نسخه ۳ تغییرات بارزی نسبت به نسخه‌های قبلی رخ داده و قسمتهایی حذف شدن. از جمله Color Mapping که اشاره کردید. تنظیمات Color Mapping کلا حذف شده و بصورت پیش‌فرض از حالت Linear Multiply استفاده می‌شه. به هیمن ترتیب تنظیمات DMC Sampler هم دیگه در اختیار کاربر نیست و خودش بهینه‌ترین مقادیر رو در نظر میگیره برای این تنظیمات.

      اگر کاربر نسخه‌های قبلی وی ری راینو هستید حتما پیشنهاد میکنم این مطلب از سایت Chaos Group با عنوان Migrating from Previous Versions (مهاچرت از نسخه‌های قبلی) رو بخونید، تمام این موراد به تفصیل شرح داده شده:

      http://rh5.ir/mfpv

  2. سلام من آموزش ویری می خواستم شما فیلم آموزش ویری دارید

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما
      سری به لینکهای معرفی شده انتهای همین پست (قسمت بیوندهای پیشنهادی برای مطالعه بیشتر) بزنید 🙂

  3. سلام با تشکر از مطالب خوبتون.
    من فایل رو دانلود کردم و طبق راهنمایی نصب کردم اما متاسفانه خیلی از قابلیت هایی که تو فیلمها هست رو ندارم حتی دوستان دیگه هم نصب کردند به این مورد برخورد کردند مثلا قسمت geometry که اصلا هیچ گزینه ای نداره.
    با تشکر

    • سلام به شما
      با توجه به تغییرات زیاد این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی V-ray قبل از شروع به کار حتما راهنمای نرم‌افزار رو مطالعه کنید. قسمت Geometry به صورت پیش‌فرض خالیه و فقط زمانی که از نوارابزار وی‌ری و از برگه V-ray Objects یک آبجکت وی‌ری ایجاد کنید (مثل V-ray clipper، V-ray proxy، V-ray fur و…) تا به لیست Geometry اضافه بشه و از قسمت Geometry می‌تونید مدیریتشون کنید.
      مقایسه کنید با لیست متریال‌ها که به صورت پیش‌فرض خالیه و خودتون باید بهش متریال اضافه کنید و از اونجا می‌تونید متریالهاتون رو مدیریت کنید.

  4. مریم پورجعفری

    سلام وقتتون بخیر
    من وی ری رو نصب کردم اما داخل نرم افزار پیداش نمیکنم و در قسمت tools هم نیست
    حتی یک بار آنیستال کردم و دوباره نصب کردم اما پنجره وی ری نمیاد مشکل از کجاست؟

    • سلام به شما. بعد از نصب V-ray (یا هر موتور رندر دیگه‌ای) برای استفاده ازش قبل هرچیز لازمه از منوی Render زیرمنوی Current renderer اون موتور رندر رو به عنوان موتور رندر فعلی تون انتخاب کنید.

  5. سلام من راینو Version 5 SR14 64-bit
    (۵.۱۴.۵۲۲.۸۳۹۰, ۵/۲۲/۲۰۱۷) روی ویندز ۱۰ نصب کردم و مشکلی ندارم ولی وقتی وی ری vray_adv_34003_rhino_5_win_x64 رو نصب میکنم هنگام اجرای راینو برنامه در زمان لود کردن وی ری دچار مشکل میشه و از برنامه خارج میشه لطفا راهنمائی کنید

    • سلام
      با تشکر
      خودم مشکل رو حل کردم .
      دسترسی راینو رو توسط فایروال از اینترنت گرفته بودم که با برداشتن این محدودیت مشک استفاده از وی ری ۳ حل شد

  6. محمد دستگردی

    سلام به استاد عزیز محمد نیکوکار .
    تشکر از تمام زحمات ارزشمند و بی منت شما .
    فایل Vray 3.40.01 for Rhinoceros V5.zip در زمان اکسترکت ارور میده و فقط فایل کرکش باز میشود .

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما.
      فکر می‌کنم فایل کامل دانلود نشده. لطفا حجم فایل دانلود شده رو با حجمی که در توضیحات دانلود گفته شده (حدود ۳۲۲ مگابایت) مقایسه کنید. اگر فایل دانلود شده حجم کمتری داره دوباره فایل رو دانلود کنید.

  7. وقت بخیر جناب نیکو کار
    در اواسط بهمن ماه ۹۶ ویری راینو ورژن ۳.۶ عرضه شده که قابلیت های جالبی بهش افزوده شده از جمله انتقال کلیه داده های اطلاعتی و تنظیمات شامل نور متریال و تکسچر یک فایل در ویری مکس به ویری راینو . لطف کنید اگر به ورزن ۳.۶ کرک شده ویری راینو دشترسی دارید در سایتتون قرار بدید .
    در ضمن اگر برنامه ای برای آموزش ویری راینو نسخه ۳.۴ به بالا رو دارید اطلاع رسانی کنید … با تشکر

    • بله، همینطوره که گفتید. در حال حاضر نسخه کرک شده‌ای ازش موجود نیست. به محض دسترسی حتما تو سایت با شما به اشتراک گذاشته می‌شه.
      دوره آموزشی وی‌ری هم تو برنامه هست که به زودی برگزار بشه. لطفا از طریق کانال تلگرام پیگیر اخبار دوره‌های جدید باشید.

  8. سلام بعد از نصب وی-ری توی لیست موتور رندرها وارد نمیشه
    باید به محل نصبش برم و دستی ران کنمش تا وارد راینو بشه،هر دفعه که میخوام ازش استفاده کنم
    شاید با راینو ۶ سازگار نیست

    • محمد نیکوکار

      سلام. بله وی‌ری ۳.۴ برای راینو ۵ ساخته شده و با راینو ۶ کار نمیکنه.
      نسخه جدیدتر یعنی Vray 3.6 for Rhino هم نسخه راینو ۵ ذداره و هم نسخه راینو ۶

  9. سلام اقای نیکوکار عزیز خسته نباشید متشکرم از تمام زحماتتون و اطلاعاتی ک در دسترس عموم قرار میدهید خواستم بدونم ایا نمونه ای از تنظیمات وی ری ۳/۴ در دسترس هس ک بشه با ان رندر واقعی تر گرفت تا بتونیم ب بهترین نتیجه برسیم خیلی ممنونم از شما

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما
      از اونجایی که شرایط و نیازهای هر پروژه‌ای متفاوت هست، تنظیمات آماده‌ای که برای هر نوع رندری مناسب باشه عملا نمی‌تونه وجود داشته باشه. اما می‌تونید از نورپردازی‌های آماده که Vray Express Tools در اختیارتون قرار می‌ده استفاده کنید و هم از فایلهای آماده HDRI

      همچنین دیدن این ویدیوها رو هم پیشنهاد می‌کنم:
      https://docs.chaosgroup.com/display/VRAYRHINO/QuickStart+Guides

  10. محمد صادق اوستام

    جناب نیکوکار عزیز ممنون از آموزه هاتون. موفق باشین.

  11. سلام خسته نباشین
    آموزش نصب ویری برای راینو میخواستم(عکس یا فیلم )

  12. سلام خسته نباشید برای نصب ویری ۳.۶ روی راینو ابا باید ویری قبلی روی راینو و متریکس راباهم پاک کرد .

  13. سلام، خسته نباشید.
    واسه دانلود که حتما باید عضو شیم، حالا هم که ثبت نام کردیم واسه عضویت باید ۶ ساعت منتظر تایید یکی از مدیران بمونیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو