سلام .
یه سوال داشتم اینکه , از یه سِرفیس , اِسمَش گرفتم برای فِلو کردن یه سِری احجام . ( تایر ماشین ) . اما بعد فِلو کردن احجام وسط سِرفیس قرار میگیره و مجبور میشم با ریکورد هیستوری دستی تغییرش بدم . دلیل از چی می تونه باشه ؟ ( البته direction سِرفیس ها هم چک کردم یکی بودن )
سوال دیگه اینکه فرق orient along surface و splop در چیه ؟
( سوال دیگه اینکع کتاب رو چطور میشه تهیه کرد به صورت انلاین ؟ )
ممنون مرسی.
3 پاسخ
سلام دوباره به شما دوست عزیز.
فایل شما هیچ مشکلی نداره، فقط همونطور که توضیح داده شد باید موقع انتخاب کردن Base surface و Target surface روی گوشههای متناسب با هم از هر دو Surface کلیک کنید.
———-
برای انتقال فایل از راینو به تریدی مکس پیشنهاد من فرمت Obj هستش، زمان Save کردن فایل تراکم Polygon ها از شما خواسته میشه، برای اینکه سطح هموارتری داشته باشید بهتره بیشترین مقدار رو انتخاب کنید. اگه باز هم تراکم مورد نظر رو بهتون نداد روی Detailed controls کلیک کنید تا بتونید با جزئیات بیشتری تراکم مشهای ساخته شده رو کنترل کنید.
سلام .
ممنون از پاسخی که دادید .
دوباره تست کردم ولی متاسفانه باز برعکس میفتاد .
فایل رو فرمودید قرار بدم :
http://s2.picofile.com/file/8263762276/test.3dm.html
یه سوال دیگه داشتم :
برای انتقال فایل از راینو به ۳d max بهینه ترین کار چیه ؟
چون یه فایل رو انتقال دادم با اینکه اصلا سطوح منحنی نداشت به شدت polygone ها به هم میریزه و توی رندر در ۳dmax به مشکل می خورم . مقدار polygone رو کم میزارم وضعیت بهتر میشه ولی برای مدل های پیچیدکه سطوح منحنی دارند باید چطور polygone هارو تنظیم کرد ؟
ممنون مرسی مجددا .
سلام به شما.
برای Flow کردن تمام این موارد رو بررسی کنید:
– سطح مبدا و مقصد هیچکدوم Trimmed surface نباشن.
– جهت Isocurve ها در هر دو سطح (Base و Target) یکی باشن.
– ترجیحا تعداد و فاصله Isocurve ها در هر دو سطح یکسان باشه. (هر دو سطح رو با تعداد نقاط و درجه یکسان Rebuild کنید.) این مورد ضروری نیست ولی توصیه میشه.
– در نهایت موقع انتخاب کردن سطح مبدا و سطح مقصد روی گوشههای نظیر به نظیر هم کلیک کنید.
اگه با رعایت این موارد باز هم نتیجه دلخواه حاصل نشد، تصویر کارتون رو ضمیمه کنید تا بررسی بشه.
———-
دستورهای Splop و OrientOnSrf کاملا شبیه هم عمل میکنن، دستور Orient کاربرد اصلیش برای چیدمان و جاگذاری یک آبجکت روی یک سطح هستش (هر چند که میتونید تنظیم کنید که مثل Splop همزمان متناسب با انحنای سطح تغییر شکل هم داشته باشه) و متقابلا دستور Splop هم به صورت پیشفرض آبجکت انتخاب شده رو متناسب با انحنای سطج تغییر شکل میده، هرچند که میتونید با گزینه Rigid تنظیم کنید که این اتفاق نیفته!
———
کتا رو میتونید به صورت آنلاین از سایت دیجیکالا به آدرس زیر تهیه کنید:
http://go.rhino5.ir/dgk