سلام استاد نیکوکار عزیز
سوالی داشتم
من راینو کار میکنم و رندرهامو با ویری راینو هم میگیرم ولی جدیدا یه کاری پیش اومده که باید با مکس تحویل بدم.
خواستم بدونم روش درست تبدیل فایل راینو به مکس به چه صورتیه؟ جوری باشه که آبجکتمون از لحاظ مشبندی و کیفیت مش ها در حالت استاندارد و ایدآلی باشه.
اگه فقط با فورمت های مکس مثه 3ds, obj، stl و…. خروجی بگیریم کافیه یا تنظیمات بخصوصی رو باید در راینو یا مکس انجام بدیم؟
1 پاسخ
سلام به شما
با توجه به این که روش مدلسازی (و در نتیجه خروجی نهایی) در هر یک از دو نرمافزار راینو و تریدی مکس کاملا متفاوت هست، اصولا این کار رو پیشنهاد نمیکنم. (چیزی که در راینو مدل میکنید از نوع surface هست در حالی که حجم شاخته شده در تریدی مکس از نوع mesh)
اما اگه به هر دلیلی مجبور هستید که این کارو کنید بهتره بعد از تبدیل کردن سرفیسهای ساخته شده در راینو به مش، مش ساخته شده رو Retopology کنید (یا با نرمافزاری مثل زیبراش به صورت اتوماتیک Remesh کنید)