سلام جناب نیکوکار .
سوالم در مورد انتقال از راینو به آنریل انچین هستش .
اتفاقی که میفته اینه که برای انتقال حتما احتیاج به دو مَپ چَنل داریم . یکی uv ساده ای که به مئل میدیم و دوم در واقع light map هستش .
برای لایت نیاز به آنرپ کردن هستش . مشکل ایجاست که راینو آنرپ آنچنانی نداره یه سری ابزار داره که متاسفانه کار مورد نظر رو انجام نمیده .
نهایتا باید مدل منتقل بشه به نرم افزاری مثل مکس و …. . مشکل اینچاست که اگر مدل پیچیده ای داشته باشیم بعد از تبدیل به مِش , مِش بندی نا متعارفی
تحویل میده . مش بندی نا متعارف هم کار آنرپ رو دچار مشکل می کنه . راه حلی هست ؟
بنده یه مقدار سرچ کردم یه سری نرم افزار پیدا کردم به عنوان مثال نرم افزار Moi3D یه نرم افزار نربز مدلینگ هستش که میشه مدل راینو رو
داخلش ایمپورت کرد و اونجا تبدیل به مش کرد . جالب اینجاست که مش بندی مرتبی تحویل میده ( البته یه سری مشکلات داره ولی قابل چشم پوشیه ) . ( نمیدونم چرا راینو این کار رو
انچام نمیده )
مشکل اینجاست که نرم افزار کرک نشده و ۳۰ روزه هست!
نرم افزار دیگه ای که پیدا کردم MODO (از شرکت Foundry) هستش که توی لیست ایمپورتِ فایلش , فایل های راینو هم باز می کنه ولی متاسفانه امتحانش که کردم نتیجه نگرفتم
بعد از ایمپورت مدلی اُپن نمیشه و اتفاقی نمیفته !
زیاد نوشتم :دی . نهایتا اگر اطلاعاتی یا راه حلی در احتیار دارین ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .
یه عکس میمه می کنم از نرم افزار Moi3D به همراه ارورهایی که برای تبدیل به مش داره.
مرسی.
5 پاسخ
کاوه جان سلام دوباره به شما.
یک بار پاسخ نوشتم ولی متاسفانه بدلیل مشکلی که برای سایت پیش اومد مجبور شدم اطلاعات رو به بکآپ روز قبل بازگردانی کنم و تمام کامنتها و پستهای نوشته شده تو این یک روز از بین رفت. بنابرین دوباره و با کمی تاخیر در خدمت شما هستم.
- در مورد MoI با وجود اینکه برپایه OpenNURBS که همون هسته اصلی راینو هست نوشته شده، اما ممکنه که بعضی دستورات بازنویسی شده باشن و به همین دلیل نتیجه شون با دستور مشابه در راینو متفاوت باشه. ضمن اینکه باید پذیرفت راینو برای کار با سطوح و منحنیهای NURBS نوشته شده و در زمینه کار با مشها انتظاری نمیشه ازش داشت. با این حال تو نسخه جدید (WIP) ابزارها و امکانات بیشتری برای کار با مشها اضافه شده. از جمله دستور QuadMesh که مشهای چهارضلعی ایجاد میکنه. نمونههایی از نتیحه این دستور رو ببینید:
- در مورد Zbrush هم باید بگم کار با دستور ZRemesher کمی قلق داره که اگه رعایت بشه نتایج بهتری میتونید ازش بگیرید. (البته باز هم نمیشه انتظار نتایج جادویی و خیلی خارقالعاده ازش داشت). برای آشنایی بیشتر با روال انتقال فایل از راینو به زیبراش و همینطور مرور نکات مربوط به دستور ZRemesher پیشنهاد میکنم مجموعه آموزش ویدیویی Integrating ZBrush into a Rhino Workflow از کمپانی PluralSight رو ببینید. (لینک دانلودش رو فک کنم براحتی تو سایتهای فارسی هم بتونید گیر بیارید.)