سلام جناب نیکوکار .
سوالم در مورد انتقال از راینو به آنریل انچین هستش .
اتفاقی که میفته اینه که برای انتقال حتما احتیاج به دو مَپ چَنل داریم . یکی uv ساده ای که به مئل میدیم و دوم در واقع light map هستش .
برای لایت نیاز به آنرپ کردن هستش . مشکل ایجاست که راینو آنرپ آنچنانی نداره یه سری ابزار داره که متاسفانه کار مورد نظر رو انجام نمیده .
نهایتا باید مدل منتقل بشه به نرم افزاری مثل مکس و …. . مشکل اینچاست که اگر مدل پیچیده ای داشته باشیم بعد از تبدیل به مِش , مِش بندی نا متعارفی
تحویل میده . مش بندی نا متعارف هم کار آنرپ رو دچار مشکل می کنه . راه حلی هست ؟
بنده یه مقدار سرچ کردم یه سری نرم افزار پیدا کردم به عنوان مثال نرم افزار Moi3D یه نرم افزار نربز مدلینگ هستش که میشه مدل راینو رو
داخلش ایمپورت کرد و اونجا تبدیل به مش کرد . جالب اینجاست که مش بندی مرتبی تحویل میده ( البته یه سری مشکلات داره ولی قابل چشم پوشیه ) . ( نمیدونم چرا راینو این کار رو
انچام نمیده )
مشکل اینجاست که نرم افزار کرک نشده و ۳۰ روزه هست!
نرم افزار دیگه ای که پیدا کردم MODO (از شرکت Foundry) هستش که توی لیست ایمپورتِ فایلش , فایل های راینو هم باز می کنه ولی متاسفانه امتحانش که کردم نتیجه نگرفتم
بعد از ایمپورت مدلی اُپن نمیشه و اتفاقی نمیفته !
زیاد نوشتم :دی . نهایتا اگر اطلاعاتی یا راه حلی در احتیار دارین ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .
یه عکس میمه می کنم از نرم افزار Moi3D به همراه ارورهایی که برای تبدیل به مش داره.
مرسی.
5 پاسخ
سلام . جناب نیکوکار زیبراش رو تست کردم یه سری عکس قرار میدم :
مدلی که به صورت یه surface بردم تغییرات رو خوب انجام میده ( جدا از تعداد پالی گان ها ) فقط مشکلی که بود بعد ریمش کردن یه حالت سیمِتری بهش میداد! یعنی جسم میشد ۲تا به هم چسبیده! توی ابزار ها make ploymesh 3d رو انتخاب کردم درست شد ( البته دلیلشو نمیدونم ) تو عکس مشخص کردم .
مدل بعدی یه قوس بود که اون خود راینو هم مرتب میداد ولی زیبراش مرتب ترش میکرد فقط مشکل اینجاست پایه های قوس رو هم مش بندی می کنه که اصلا لازم نیست . راهی هست اون قسمت ها حذف بشن ؟ البته یه ابزار paint توی ریمش داره که میشه به نر افزار گفت چه قسمت هایی تراکم ایجاد کنه ولی متاسفانه نتونستم باهاش کار کنم ( کلا زیبراش کار نکردم )( البته شاید تو نرم افزار مکس بعد از تبدیل به پالی بشه ورتکس و اج های اضافخ رو پاک کرد)
اما دوتا مدل که خیلی بیشتر برام مهم بود رو متاسفانه اصلا درست عمل نمیکنه . یه باکس مستطیلی ساده که اِج ها پخ شدن و یه نمونه دیگه که دوتا جسم از داخل بولین شدن . اصلا توی این دو مورد درست عمل نمیکنه . یعنی اِج هارو درست در نمیاره .