سلام جناب نیکوکار .
سوالم در مورد انتقال از راینو به آنریل انچین هستش .
اتفاقی که میفته اینه که برای انتقال حتما احتیاج به دو مَپ چَنل داریم . یکی uv ساده ای که به مئل میدیم و دوم در واقع light map هستش .
برای لایت نیاز به آنرپ کردن هستش . مشکل ایجاست که راینو آنرپ آنچنانی نداره یه سری ابزار داره که متاسفانه کار مورد نظر رو انجام نمیده .
نهایتا باید مدل منتقل بشه به نرم افزاری مثل مکس و …. . مشکل اینچاست که اگر مدل پیچیده ای داشته باشیم بعد از تبدیل به مِش , مِش بندی نا متعارفی
تحویل میده . مش بندی نا متعارف هم کار آنرپ رو دچار مشکل می کنه . راه حلی هست ؟
بنده یه مقدار سرچ کردم یه سری نرم افزار پیدا کردم به عنوان مثال نرم افزار Moi3D یه نرم افزار نربز مدلینگ هستش که میشه مدل راینو رو
داخلش ایمپورت کرد و اونجا تبدیل به مش کرد . جالب اینجاست که مش بندی مرتبی تحویل میده ( البته یه سری مشکلات داره ولی قابل چشم پوشیه ) . ( نمیدونم چرا راینو این کار رو
انچام نمیده )
مشکل اینجاست که نرم افزار کرک نشده و ۳۰ روزه هست!
نرم افزار دیگه ای که پیدا کردم MODO (از شرکت Foundry) هستش که توی لیست ایمپورتِ فایلش , فایل های راینو هم باز می کنه ولی متاسفانه امتحانش که کردم نتیجه نگرفتم
بعد از ایمپورت مدلی اُپن نمیشه و اتفاقی نمیفته !
زیاد نوشتم :دی . نهایتا اگر اطلاعاتی یا راه حلی در احتیار دارین ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .
یه عکس میمه می کنم از نرم افزار Moi3D به همراه ارورهایی که برای تبدیل به مش داره.
مرسی.
5 پاسخ
ممنون بابت پاسخ .
حتما مطلبی که در مورد زیراش فرمودید تست می کنم. فقط فرقی نداره چه ورژنی از زیبراش رو دانلود کنم ؟
عکس رو دوباره قرار میدم :
با توجه به نکاتی که فرمودین اگر هسته اصلی نرم افزار راینو هستش , چرا این تبدیل مش رو بهتر از راینو انجام میده ؟
منظورم من این هستش که مش بندی مرتب با توجه به این نرم افزار شدنیه پس نبودش توی راینو چی هست ؟
البته این تصویر یه مدل سادست برای تست . مدل های خیلی پیچیده تری رو راینو به شدت مش بندی رو به هم میریزه ولی این نرم افزار حداقل یه مش بندی ۴ گوش تحویل میده .
البته راینو هم مش بندی این حجم رو به همین شکل میده . ولی توی مدل ها یی که ادیت بیشتری روش صورت گرفته تفاوت دارن .