سلام جناب نیکوکار .
سوالم در مورد انتقال از راینو به آنریل انچین هستش .
اتفاقی که میفته اینه که برای انتقال حتما احتیاج به دو مَپ چَنل داریم . یکی uv ساده ای که به مئل میدیم و دوم در واقع light map هستش .
برای لایت نیاز به آنرپ کردن هستش . مشکل ایجاست که راینو آنرپ آنچنانی نداره یه سری ابزار داره که متاسفانه کار مورد نظر رو انجام نمیده .
نهایتا باید مدل منتقل بشه به نرم افزاری مثل مکس و …. . مشکل اینچاست که اگر مدل پیچیده ای داشته باشیم بعد از تبدیل به مِش , مِش بندی نا متعارفی
تحویل میده . مش بندی نا متعارف هم کار آنرپ رو دچار مشکل می کنه . راه حلی هست ؟
بنده یه مقدار سرچ کردم یه سری نرم افزار پیدا کردم به عنوان مثال نرم افزار Moi3D یه نرم افزار نربز مدلینگ هستش که میشه مدل راینو رو
داخلش ایمپورت کرد و اونجا تبدیل به مش کرد . جالب اینجاست که مش بندی مرتبی تحویل میده ( البته یه سری مشکلات داره ولی قابل چشم پوشیه ) . ( نمیدونم چرا راینو این کار رو
انچام نمیده )
مشکل اینجاست که نرم افزار کرک نشده و ۳۰ روزه هست!
نرم افزار دیگه ای که پیدا کردم MODO (از شرکت Foundry) هستش که توی لیست ایمپورتِ فایلش , فایل های راینو هم باز می کنه ولی متاسفانه امتحانش که کردم نتیجه نگرفتم
بعد از ایمپورت مدلی اُپن نمیشه و اتفاقی نمیفته !
زیاد نوشتم :دی . نهایتا اگر اطلاعاتی یا راه حلی در احتیار دارین ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .
یه عکس میمه می کنم از نرم افزار Moi3D به همراه ارورهایی که برای تبدیل به مش داره.
مرسی.
5 پاسخ
سلام به شما
راستش با Unreal Engine کار نکردم و اطلاع زیادی در موردش ندارم. اما با توجه به توضیحات شما یه پیشنهاد دارم. مدلتون رو از راینو با فرمت Obj اکسپورت کنید (بدون در نظر گرفتن Edge flow فقط تراکم مش رو به نحوی تنظیم کنید که جزئیات کار خفظ بشه) بعد تو Zbrush بازش کنید و با دستور ZRemesher چیدمان مشها رو به بهترین حالت ممکن در بیارید. دستور فوق العاده هوشمند و بدرد بخوریه. بعد از این کار مش ایحاد شده رو تو نرم افزار دیگهای Unwrap کنید و باقی مراحل!
در مورد MoI هم تا جایی که من میدونم این نرمافزار بر اساس هسته اولیه راینو (OpenNURBS) که متن باز هست نوشته شده. حتی اگه دقت کنید فرمت فایلهاشم دقیقا فرمت راینوئه (۳DM) بنابرین انتظار میره تقریبا نتیجه همه دستوراتش مشابه راینو باشه.
عکسی ضمیمه نشده بود 🙂