صفحه اصلی / آموزش / کارگاه یک‌روزه طراحی جواهرات با Matrix

کارگاه یک‌روزه طراحی جواهرات با Matrix

به عنوان یک کاربر راینو، یکی از زمینه‌هایی که می‌توانید از مهارت خود (تسلط به مدلسازی در راینو) درآمدزایی داشته باشید، طراحی طلا و جواهرات است. خوشبختانه جایگاه طراحی در این صنعت به خوبی شناخته شده است و زمینه کار برای افرادی که مهارتهای لازم را داشته باشند، فراهم است. در همین راستا در این کارگاه یک روزه قصد داریم کاربران فعلی راینو را با پلاگین تخصصی Matrix برای طراحی جواهرات آشنا کنیم. همچنین در کنار آموزش تکنیک‌ها و مهارت‌های نرم‌افزاری به صورت ضمنی با اصول اولیه طراحی جواهرات و نکات و اصطلاحات آن آشنا خواهید شد. اگر شما هم به راینو تسلط کافی دارید و مایلید در این کارگاه یک روزه همراه ما باشید، پیشنهاد می‌کنیم این پست را تا انتها به دقت بخوانید و سپس فرم ثبت‌نام در ورکشاپ را پر کنید. بدیهی اسن به دلیل محدودیت تعداد شرکت کنندگان اولویت با دوستانی است که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند.

ورکشاپ طراحی جواهرات با Matrix

  • تاریخ برگزاری: پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    آخرین مهلت ثبت‌نام: سه‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۶  (  امروز چندمه؟)
  • محل برگزاری: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان قائم مقام فرهانی، روبروی بیمارستان تهران کلینیک، کوچه ششم، پلاک ۲۹، طبقه اول. آموزشگاه نخل سبز ( روی نقشه گوگل ببینید)
  • مدت زمان: هفت ساعت (صبح: ۱۰ الی ۱۳ و بعدازظهر ۱۴ الی ۱۸)
  • مدرس: محمد نیکوکار (مولف کتاب مدلسازی سه‌بعدی با Rhinoceros 5)
  • تعداد شرکت‌کنندگان: حداکثر هفت نفر
  • هزینه ثبت‌نام: هزینه شرکت در ورکشاپ مبلغ ۱۵۰ هزار تومان است که تا قبل از زمان برگزاری دریافت می‌گردد.

سوالات متداول (FAQ)

برای مشاهده پاسخ هر سوال روی آن کلیک کنید.

>> آیا این ورکشاپ برای من مناسب است؟!

>> آیا این ورکشاپ برای من مناسب است؟!

قبل از ی‌ادگیری هر یک از پلاگین‌های ‌راینو (از جمله متریکس) لازم است با خود راینو آشنایی کافی داشته باشید. بنابرین تسلط به نرم‌افزار راینو و داشتن علاقه و پشتکار تنها پیش‌نیازهای این ورکشاپ هستند. اگر شما با مدلسازی سه‌بعدی در راینو آشنایی کافی دارید و در عین حال مایلید با حرفه‌ی طراحی جواهرات و پلاگین متریکس آشنا شوید، در این ورکشاپ تجربه‌های خوبی در انتظار شماست.

>> من راینو بلدم، چرا متریکس یاد بگیرم؟

>> من راینو بلدم، چرا متریکس یاد بگیرم؟

راینو یک نرم‌افزار مدلسازی سه‌بعدی همه منظوره (General Purpose) است که برای هر گونه مدلسازی سه‌بعدی دقیق می‌توانید از آن استفاده کنید. اما اگر بخواهید در یک زمینه تخصصی خاص مانند طراحی جواهرات از آن استفاده کنید، پلاگین‌هایی مانند Matrix و RhinoGold می‌توانند کار شما را بسیار راحت‌تر، سریع‌تر کنند. از میان پلاگین‌های طراحی جواهرات برای راینو، متریکس در بازار کار ایران شناخته شده‌تر است. ضمن اینکه در این ورکشاپ شما علاوه بر ابزارها و تکنیک‌های نرم‌افزار، نکات کاربردی بسیاری نیز در مورد طراحی جواهرات نیز فراخواهید گرفت.

>> چه چیزهایی در این یک روز یاد می‌گیرم؟

>> چه چیزهایی در این یک روز یاد می‌گیرم؟

در این ورکشاپ یک روزه با فرایند طراحی جواهرات در متریکس به صورت کامل آشنا خواهید شد. در کنار یادگیری مدلسازی سه‌بعدی جواهرات در نرم‌افزار، با اصول اولیه طراحی مانند اندازه‌ها و ضخامت‌های استاندارد در این صنعت، انواع مختلف تراش سنگ‌ها، روش‌های مختلف سوار شدن سنگ بر روی پایه جواهر و تکنیک‌های مربوط به هر کدام و همچنین نکات و  اصطلاحاتی که به عنوان یک طراح طلا و جواهر نیاز دارید برای ارتباط برقرار کردن با اهالی این صنعت بدانید، به شما آموزش داده می‌شود.

>> مربی من در این ورکشاپ کیست؟

>> مربی من در این ورکشاپ کیست؟

مدرس این کارگاه یک روزه محمد نیکوکار، دانش آموخته طراحی صنعتی از دانشگاه علم و صنعت ایران و مولف کتاب مدلسازی سه‌بعدی با Rhinoceros 5 است. محمد نیکوکار در کنار برگزاری دوره‌های مختلف آموزش راینو در مراکز آموزشی مختلف (مجتمع فنی تهران، دانشگاه شریف، سازمان صنایع دریایی ایران و…) از سال ۱۳۹۰ به عنوان سرپرست واحد طراحی با چندین تولیدکننده بزرگ طلا وجواهرات در ایران همکاری داشته است و در این ورکشاپ تجربه خود را با شما در میان خواهد گذاشت.

>> بعد از این ورکشاپ می‌توانم در بازار کار مشغول شوم؟

>> بعد از این ورکشاپ می‌توانم در بازار کار مشغول شوم؟

قطعا تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای نیاز به تجربه زیادی دارد و صرفا با گذراندن یک دوره یک روزه نمی‌توان تبدیل به یک طراح کامل شد. اما شرکت در این دوره می‌تواند نقطه شروع مناسبی برای ورود به این حرفه باشد. پس از گذراندن این کارگاه یک روزه طبیعتا سوالات بسیاری برای شما پیش خواهذ آمد. برای این منظور شما به گروه تلگرامی رفع اشکال دعوت خواهید شد تا در آنجا پاسخگوی سوالات و اشکالات احتمالی شما باشیم.

>> چطور در این ورکشاپ شرکت کنم؟

>> چطور در این ورکشاپ شرکت کنم؟

برای ثبت نام در ورکشاپ یک روزه آموزش طراحی جواهرات با متریکس فرم انتهای همین پست را پر کنید، تا برای هماهنگی با شما تماس بگیریم.

>> سوال من در این لیست نبود، چطور بپرسم؟

>> سوال من در این لیست نبود، چطور بپرسم؟

در صورت وجود هر گونه سوال و نکته ابهام، از طریق تلگرام، پیامک و یا تماس تلفنی با شماره ۰۹۱۲۳۴۵۴۰۷۰ و یا از طریق ایمیل nikookar@live.com با ما در تماس باشید. با حوصله پاسخگوی شما هستیم.

فرم پیش ثبت‌نام در کارگاه

 

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.
Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو