صفحه اصلی / دانلود / دانلود پلاگین Autodesk T-Splines برای راینو

دانلود پلاگین Autodesk T-Splines برای راینو

یکی از ده‌ها #پلاگین دوست داشتنی راینو، پلاگین #T-splines است که در واقع روش مدل‌سازی Polygon (روشی که در نرم‌افزاهایی مانند ۳Ds Max و Maya برای مدل‌سازی استفاده می‌شود) را به راینو اضافه می‌کند و به این ترتیب فرم‌پردازی در راینو را از همیشه آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. می‌توانید مدل سه‌بعدی خود را تماما با ابزارهای T-splines و یا با ترکیب ابزارهای راینو و T-splines بسازید. با ابزارهایی که این پلاگین در اختیار شما می‌گذارد می‌توانید پیچیده‌ترین فرم‌ها و اشکال منحنی را به روش مدل‌سازی نرم‌افزارهای بر پایه‌ی مش، اما از جنس NURBS (مناسب برای فرآیند ساخت و تولید و قالب‌گیری) بسازید. از تی‌اس‌پی‌لاینز می‌توانید در زمینه‌های مختلف از جمله طراحی محصول، طراحی خودرو، طراحی جواهرات و معماری استفاده کنید. به زودی ویدیوهای آموزشی فارسی T-splines در وبسایت rhino5.ir قرار داده خواهد شد.

car

همچنین در نسخه ۴ پلاگین تی‌اس‌پی‌لاینز ابزارهای اصلی این پلاگین به #گرسهاپر نیز افزوده شده‌اند. به این ترتیب شما می‌توانید در فرایند طراحی #پارامتریک خود با گرسهاپر، ابزارهای تی‌اس‌پی‌لاینز را نیز به کار بگیرید و فرم‌هایی بسازید که تا قبل از این ممکن نبود.

استفاده ار تبزارهای T-splines در Grasshopper

در ادامه می‌توانید آخرین نسخه پلاگین تی‌اس‌پی‌لاینز برای راینو (Autodesk T-Splines Plug-in for Rhino v4.0 r11183) را به صورت رایگان و با لینک مستقیم از سرور Rhino5.ir #دانلود کنید. توجه داشته باشید که این نسخه از T-splines فقط برای Rhino5 نسخه ۶۴ بیتی نوشته شده است، بنابرین بر روی Rhino4 و Rhino5 نسخه ۳۲ بیتی کار نمی‌کند.

آپدیت:

  • در پاسخ به پرسش بسیاری از خوانندگان سایت به اطلاع می‌رسانیم که این نسخه از پلاگین Tsplines آخرین نسخه برای همیشه خواهد بود! کمپانی اتودسک (صاحب فعلی این پلاگین) تمام امکانات و ویژگی‌های این پلاگین را به یکی از نرم‌افزارهای تحت مالکیت خود به نام Fusion360 اضافه کرده است. بنابرین نسخه جدیدی از Tsplines که هماهنگ با بروزرسانی‌های بعدی راینو (نسخه ۶ و بالاتر) باشد، منتشر نخواهد شد.
  • برای فعالسازی نیاز به وارد کردن هیچ‌گونه شماره سریال و یا اجرای برنامه Patch نیست. ابتدا نرم‌افزار را به صورت نسخه آزمایشی (Trial version) نصب کرده و پس از اتمام مراحل نصب فایل Tsplines.rhp رو از پوشه کرک در مسیر نصب جایگزین کنید. در صورتی که مسیر پیش‌فرض نصب نرم‌افزار رو تغییر نداده باشید به این ترتیب خواهد بود: C:/Program Files/Autodesk/T-Splines for Rhino

دانلود پلاگین Autodesk T-Splines v4.0 r11183

حجم تقریبی: ۶۴.۵ مگابایت
رمز فایل فشرده: rhino5.ir
دانلود پلاگین تی‌اس‌پی‌لاینز برای راینو

 

برخی مدل‌های ساخته شده با پلاگین T-splines

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

۸۶ دیدگاه‌ها

  1. سلام وقت بخیر

    من از پلاگین t-splines نمیتونم استفاده کنم وقتی میخوام اجرا کنم خیلی طول میکشه تا لود بشه مثلا وقتی میخوام یه box ایجاد کنم ۲.۳ دقیقه زمان میبره و بعد یه پنجره باز میشه برای اکتیو کردن تی اس پی لاین
    قبلا هم که از ورژن ۳.۴ استفاده میکردم این مشکل اجرا شدن را داشتم ولی کرکش مشکلی نداشت

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما.
      این مشکل مربوط به نسخه‌ی T-splines نصب شده رو سیستم شماست. نسخه‌های قبلی (مخصوصا نسخه‌ای که به همراه Matrix نصب می‌شه) این مشکل رو دارن و دستورات خیلی کند اجرا می‌شن.
      نسخه‌های قبلی رو Uninstall کنید و این نسخه (T-Splines v4.0 r11183) رو نصب کنید درست می‌شه.

    • t-splines n گزینه نصبش فعال نمیشه برام ؟

  2. محمد نیکوکار

    این نسخه رو چندین سیستم مختلف بدون مشکل نصب و کرک شده.

  3. مرسی درست شد.ممنون از راهنمایتون

  4. سلام با تشکر از زحماتتون در مراحل نصب product key خواسته میشه که در فایل موجود نیست لطف میکنید بگید چی هست . ممنون

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما.
      برنامه رو به صورت نسخه آزمایشی (بدون Serial number و Product key) نصب کنید. بعد از نصب فایل TSplines.rhp رو در مسیری که برنامه رو نصب کردید (به صورت پیش‌فرض: C:\Program Files\Autodesk\T-Splines for Rhino) کپی و جایگزین کنید.

      • سپاس از توضیحاتتون 🙂

      • سلام . من فایل رو دانلود کردم و اکسترکت کردم. اما
        ۱ – نمیدونم کدوم فایل رو باید نصب کنم.
        ۲- توی فایلهای دانلود شده اصلا چیزی به نام TSplines.rhp پیدا نمی کنم.
        میشه برای نصب راهنماییم کنید ؟

  5. سلام
    وقتتون به خیر
    همه ی مراحل رو درست انجام دادم ، باز کرک نمیشه ، این مشکل رو فقط با این پلاگین داشتم . (همیشه !!)
    به نظر شما مشکل از کجاست ؟
    با تشکر

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما. وقت به خیر
      لطفا توضیح بدید که چه مشکلی براتون پیش میاد موقع نصب و فعالسازی. در صورتی که با پیام خطای خاصی روبرو می‌شید متن پیام رو بنویسید.
      (توضیح: حتما از سورسی که در همین پست در اختیارتون گذاشته شده برای نصب استفاده کنید.)

      • موقع نصب مشکلی پسش نمیاد ، بعد از نصب و انتقال فایل Tsplines.rhp و جایگزین کردنش ، ظاهرا همه چی خوبه ولی وقتی به قسمت help پلاگین میرم توی قسمت اطلاعات لیسانس نوشته : save-limited trial 9 of 25 saves
        این طبیعیه ؟؟!
        با تشکر

      • محمد نیکوکار

        این یعنی ۲۵ روز دیگه لایسنس شما زمانش تموم میشه و دیگه کار نمی‌کنه!
        باید در قسمت License type نوشته شده باشه: ّFull license

  6. مثل اینکه چاره ای نیست .
    سایت خیلی خوبی دارید ( از همه نظر ) . ممنونم از زحماتتون . 🙂

    • محمد نیکوکار

      خواهش می‌کنم. سلامت باشید.
      نظرات شما دوستان مایه دلگرمی ماست 🙂

  7. salam o khaste nabashid omidvaram ke haletun khub bashe 🙂
    bebakhshid man dashtam narmafzaro nasb mikardam ba moshkel movajeh shodam!!! windowsam 8.1 e rhino 5 o nasb kardam ama moghe nasbe tspline ba error movajeh shodam! bad az inke acctivat o zadam tu ghesmate (product license activation option) vaghti az crack keygen 64 bit gozine patch o zadam in error ro dad : (could not get debug privilege! are you admin?)
    man peyghame successfuly patched ro nadidam bekhatere errori ke dad! ok ke zadam tu (ghesmate Autodesk license activation option) bad az inke request code va activation code ro zadam bad az zadane finish in error ro dad :

    activation entry error
    registration-activation error (0015.111)
    there is a problem with the activation code that you entered.click one of the following links.

    license active o bekhatere in errori ke dad nadidam!!! vaghti test kardam tspline kar nakard! nemidunam in error ha baraye chie!! chon internetamo ghat karde budam va antivirusamam disable!! age mishe mano rahnemai konid lotfan kheyli mamnun azatun va inke bebakhshid vagtetuno gereftam…

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما. قبل از هرچیز از شما و سایر دوستان می‌خوام از neveshtane didgah ba horoufe english خودداری کنید تا پیامتون برای بنده و خوانندگان سایت خواناتر باشه.
      سورسی که شما برای نصب پلاگین T-splines ازش استفاده می‌کنید کمی قدیمی به نظر می‌رسه و ممکنه برخی امکاناتی که تو این پست بهش اشاره شده رو نداشته باشه. فایل نصب رو از همین پست دانلود کنید، برای فعالسازی هم نیاز به Keygen و Patch کردن ندارید. فقط کافیه نرم‌افزار رو به صورت نسخه آزمایشی نصب کنید و بعد از نصب، فایل Tsplines.rhp رو طبق توضیحات فایل راهنما جایگزین کنید.

  8. سلام من با t spline کار کردم اما بعد از سیو کردن و بستن راینو وقتی دوبتره باز میکنم تبدیل به کره شده
    مشکل از کجاست؟

  9. با سلام و آرزوی سلامتی
    من پلاگین رو نسب کردم و تمام مراحل رو تا آخر انجام داده ام وقتی برای انتخاب دستور از تایپ استفاده می کنم دستور اجرا می شود ولی آیکن ابزار در راینو نمایش داده نمی شود و از طریق تولبار هم لود نمی شود لطفا راهنمایی کنید بسیار ممنون

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما.
      فایل زیر (TSplines toolbar [rhino5.ir].zip) رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید. حالا تو خط فرمان راینو دستور Toolbar رو وارد کنید و از پنجره‌ای که باز میشه از منوی File روی Open… کلیک کنید و فایل TSplines[rhino5.ir].rui رو که در فایل فشرده دانلود شده قرار داشت انتخاب کنید.

      لینک دانلود فایل:
      http://rh5.ir/tsrui

  10. خیلی ممنون واقعا لطف کردید

  11. سلام و خسته نباشید
    این ورژن واسه ورژن ۴ راینو هستش نه اینکه ورژن ۴T-splin باشه و رو راینو ۵ نصب نمیشه

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما.
      خیر، این ورژن ۴ پلاگین Tsplines هستش که برای راینو ۵ نوشته شده. همینطور که تو پست تاکید شده فقط روی نسخه ۶۴ بیتی راینو ۵ نصب می‌شه. احتمال زیاد شما راینو ۵ نسخه ۳۲ بیتی دارید.

      • شک ندارم از ورژن راینوم و پیغامی که هم موقع نصب و هم اروری که میده… کاش میشد اسکرنشات بفرستم تا میدیدین.
        ممنون میشم تلگرام پیغام بدین
        ۰۹۱۴۱۰۷۰۷۶۹

    • محمد نیکوکار

      اسکرین شات رو ایمیل کنید: nikookar@live.com

  12. با سلام .
    زمانی که میخوام از دستورات tspline استفاده کنم . خیلی خیلی سیستم کند میشه. نظرات و پرسشو پاسخ ها رو خوندم متوجه شدم باید کرک tsp line رو نصب کنم .که متاسفانه ندارم فایلش رو از کجا میتونم دانلو کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    • سلام به شما.
      حتما بعد از نصب باید کرک هم بشه، اما مشکل کند شدن سیستم به خاطر کرک نیست. این مشکل در بعضی نسخه‌های قدیمی Tsplines وجود داره (از جمله نسخه‌ای که به صورت پیش‌فرض با پلاگین Matrix نصب می‌شه) بنابرین راه حل اینه که نسخه‌ای رو که روی کامپیوترتون نصب هست Uninstall کنید و نسخه‌ای که در این پست برای دانلود قرار داده شده رو دانلود و طبق دستورالعمل نصب کنید. 🙂

  13. با سلام Product Key شماره A46E1

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما. همینطور که توضیح داده شده برای نصب و فعالسازی نیازی به Product key نیست. فقط کافیه فایل tsplines.rhp رو تو مسیر نصب نرم‌افزار جایگزین کنید.

  14. سلام دوستی که پرسیده بوده که احجام تبدیل به کره می شه وقتی لیسانسش تموم می شه اینطوری می شه .
    برای لیسانسش راه حلی نیست ؟؟؟فایل که شما گذاشتین فول لیسانس هست؟

  15. سلام ببخشید ممکنه ورژن ۵ تی اس پی لاینز رو قرار بدین؟

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما. نسخه ۵ هنوز منتشر نشده!
      توضیح: نسخه ۴ تی‌اس‌پی‌لاینز، در حال حاضر آخرین نسخه این پلاگین هست که با نسخه ۵ راینو هماهنگ هست.

  16. اقا محمد سلام خسته نباشی، من چندین سوال ذهنم رو درگیر کرده گفتم با ی استاد مشورت کنم ببینم نظرش چیه، تازگیا شنیدم ک اتودسک اعلام کرده ک پلاگین تی اسپلاین دیگه تولید نمیشه و گفته این اخرین ورژنی ک الان موجوده اخرین نسخه بوده درسته؟ گفته با کلایو کار کنین ازین ب بعد؟ بعد اینکه تفاوت کلایو و تی اسپلاین در چیه؟ کدوم بهتره؟ اگه بخام اموزشای کلایو رو کامل بصورت فارسی گیر بیارم از کجا گیر بیارم؟ و اینکه سوال اخرم محمدجان اینه که، من رشتم معماریه و کلا کارام مث زاها حدید همو سبکیه، مکس بهتره یا راینو؟

    • محمد نیکوکار

      سلام.
      ۱) بله، نسخه جدید برای T-Splines منتشر نخواهد شد. اما طبیعتا هیچ کمپانی شما رو تشویق و دعوت به استفاده از محصولات رقبا نمی‌کنه! Clayoo برای کمپانی TDM Solutions هست و هیچ ارتباطی با Autodesk نداره. طبق اعلام اتودسک فروش و توسعه نسخه جدید برای هر سه پلاگین Tsplines و Shape modeling و Realtime renderer دیگه ادامه نداره و دلیل هم تمرکز بیشتر بر روی توسعه بقیه محصولات اعلام شده!!

      ۲) اگه نظر من رو بخوایدقطعا T-Splines رو به Clayoo (بخونید کِلِیو!) ترحیج می‌دم و به شما هم کار با اون رو پیشنهاد می‌کنم. فعلا کارتون رو با T-Splines انجام بدید، در نسخه‌های بعدی جایگزین ابزارهای این پلاگین در خود راینو وجود خواهد داشت و نیاز به نصب پلاگین جداگانه‌‎ای نیست.

      ۳) تا جایی که من میدونم آموزش فارسی برای Clayoo در حال حاضر موجود نیست.

      ۴) اما در جواب سوال در مورد یاد گرفتن Rhino یا ۳Ds Max دو پست زیر رو از اینستاگرام Rhino5.ir بخونید:
      https://www.instagram.com/p/wT4la-F1P-/
      https://www.instagram.com/p/weugBZl1FH/

  17. سلام، خیلی ممنون از سایت پر بارتون، هرچی درباره راینو نیاز دارم همیشه میام اینجا و پیداش می کنم. شاد و پیروز باشید.

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما
      باعث خوشحالی ماست 🙂 اگه سایت رو مفید دیدید، به دوستانتون هم معرفی کنید.

  18. سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    راینو ۵ رو نصب کردم۶۴ بیتی رو و تی اس پی لاین ورژن ۴.۰ r11183 رو نصب کردم و license type هم full licence هست.
    اما هر فرمانی یا هر چیزی که به tspline مربوط باشه بسیار کند از ۵ثانیه به بالا زمان میبره و شدیدا دنبال حل مشکلم اما هنوز پیدا نکردم
    ۱۰ ماه پیش من این پلاگین رو روی همین کامپیوتر نصب کردم و این مشکلو نداشتم
    اما اینبار که نصب کردم مشکل دارم و نمیدونم مشکل از ویندوزه که عوض شده یا نرم افزار ماتریکس که اضافه شده
    ممنون میشم اگر کمکم کنید

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما
      همزمان با نصب متریکس، نسخه‌ای از پلاگین‌های Vray و Tsplines هم باهاش نصب می‌شن. نسخه‌ای از تی‌اس‌پی‌لاینز که با متریکس نصب میشه متاسفانه این مشکل رو داره و به شدت کنده. نسخه نصب شده همراه متریکس رو Uninstall کنید و نسخه‌ایرو که در این پست معرفی شده دانلود و نصب کنید، مشکل سرعتش برطرف می‌شه 🙂

      • سلام جناب نیکوکار،
        من ماتریکس۹ نصب کردم، داخل پک دانلود متریکس t-spline هم بود، اما برای نصبش سریال نامبر میخواست که من نتونستم پیداش کنم، اگر همین نسخه ای که شما معرفی کردید نصب کنم، متریکس به مشکل نمیخوره؟

      • سلام به شما
        خیر مشکلی پیش نمیاد

  19. سلام .من راینو ۵ نصب کردم ولی بازم تی آسپیلاین رو نصب میکنم .بعد که راینو رو باز میکنم error میده میگه ورژن ۵ نصب کن

  20. سلام. پلاگین تی اسپیلاین راینو۵ رو چطور uninstall کنم.

    • محمد نیکوکار

      سلام.
      از کنترل پنل ویندوز وارد قسمتUninstall a programm از زیرمجموعه Programs بشید. اسم برنامه رو پیدا کنید، کلیک راست کنید و Uninstall رو انتخاب کنید!!

  21. با سلام
    نسخه TSplines 4.0 r11183b رو نصب کردم ولی متاسفانه active نمی شه و هم تو راینو و هم تو ماتریکس خیلی خیلی کند عمل می کنه.
    بعد وارد کردن کد فقال سازی هم این ارور رو می ده:
    Registration-Activation Error (0015.111)
    مشکل patch کردن هم دارم که این ارور رو می ده:
    could not get debug privilege! are you admin?
    ممنون می شم اگه لطف کنید راهنمایی بفرمایید.

    • محمد نیکوکار

      سلام. اول تمام نسخه‌های قبلی که روی کامپیوتر شما نصب هست رو Uninstall کنید (به همراه سورس متریکس نسخه‌ای از Tsplines نصب می‌شه که بسیار کند کار می‌کنه)
      بعد از حذف نسخه‌های قبلی این نسخه رو نصب کنید. برای فعالسازی هم نیاز به Keygen و Patch کردن ندارید. فقط کافیه نرم‌افزار رو به صورت نسخه آزمایشی نصب کنید و بعد از نصب، فایل Tsplines.rhp رو طبق توضیحات فایل راهنما جایگزین کنید.

  22. سلام.عرض ادب خدمت جناب نیکوکار.
    برای استفاده این پلاگین در راینو ورژن شش چه پیشنهادی ارائه میفرمایید؟
    ممنون از شما

    • سلام به شما
      همینطور که در آپدیت پست توضیح داده شده، برای راینو ۶ نسخه جدیدی از پلاگین Tsplines اراده نخواهد شد. پیشنهاد می‌کنم از پلاگین‌های مشابه مثل Clayoo استفاده کنید. (دانلود Clayoo) ضمن اینکه امکان مدلسازی به روش Subdivision modeling در نسخه ۶ به صورت آزمایشی و با قابلیت‌های محدود به راینو ۶ اضافه شده و طبق ادعای مک‌نیل در حال تکمیل شدن هست. (نمونه‌ای از مدلسازی به این روش در راینو رو اینچا ببینید)
      ضمن اینکه اگر اصرای به استفاده از راینو ندارید و مایلید دقیقا از همون ابزارهای Tsplines استفاده کنید، می‌تونید از نرم‌افزار Autodesk Fusion 360 استفاده کنید. از این به بعد Tsplines به صورت بخشی از این نرم‌افزار تحت عنوان Sculpt ارائه خواهد شد. (برای آشنایی بیشتر این ویریورو ببینید)

  23. سلام . وقتتون به خیر
    طبق دستورات پیش رفتم و اینترنت و آنتی ویروس هم موقع نصب قطع بود ولی توی مرحله ی آخر پیغام میده که
    Installation complete. Some products failed to install.
    An error occured while installing this product.
    راینو۵ ورژن ۶۴ بیتی هم نصبه روی سیستم.
    لطف میکنید بفرمایید مشکل از کجاست؟

    • سلام.
      معمولا این پیغام خطا رو زمانی نشون میده که برنامه‌ی نصب نمی‌تونه پیش‌نیازهای لازم نرم‌افزار رو نصب کنه. تو صفحه‌ای که این پیام نشون داده می‌شه ببینید که به جز خود برنامه اصلی (Tsplines) کنار کدوم موارد علامت ضربدر قرمز گذاشته شده. اون برنامه‌ها رو جداگونه به صورت دستی نصب کنید و بعد دوباره امتحان کنید.

  24. باسلام جناب نیکوکار///من با تری دی مکس به صورت حرفه ایی کار میکنم/میخواستم ببینم احتیاج هست که با تی اسپلاین هم کار کنم یاخیر؟

    • سلام به شما
      این دو ابزار نمی‌تونن جایگزینی برای هم به حساب بیان و هرکدوم کارآیی خودشون رو دارند. اگر با فرم‌های ارگانیک و انحناهای پیچیده در مدلسازی سه‌بعدی سر و کار دارید بهتره ابزاری مثل Tsplines رو یاد بگیرید. البته همینطور که در خود پست و کامنتها هم اشاره شده این پلاگین دیگه بروز نمیشه و بهتره با دید بلندمدت ابزار مشابهی مثل Clayoo رو برای یادگیری انتخاب کنید.

  25. سلام این نسخه روی مک هم داره ؟؟

  26. سلام. من نسخه ۶.۶ راینو رو نصب دارم و T-spiline نسخه آخرشو همونطور که گفتید نسب کردم و فایل Tsplines.rhp رو هم جای گفته شده جایگزین کردم اما فعال نشده همچنان . چیکار باید کرد؟
    من به T-spiline نیاز دارم واقعا…

    • محمد نیکوکار

      سلام
      قسمت آخر پست رو به دقت بخونید. این پلاگین نسخه‌ای که با راینو ۶ کار کنه نداره و هرگز مخواهد داشت! چون تولید اون به عنوان یک پلاگین برای راینو دیگه متوقف شده.

  27. با سلام
    من چند بار تی اسپیلاین رو دانلود کردم – باهاش کار میکنم- بعد از یکی دو روز – وقتی میخوام دوباره باهاش کار کنم- وقتی دستور وارد میکنم مینویسه دستور ناشناس- چیکار کنم؟- هر سورسی هم نصب میکنم همین مشکل ایجاد میشه
    ممنون

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما
      دستور PlugInManager رو در خط فرمان وارد کنید و در پنجره‌ای که باز میشه در لیست پلاگین‌ها دنبال نام T-splines بگردید. در ستون Enabled در کادر مقابل T-splines علامت بزنید. راینو رو ببندید و دوباره باز کنید.
      در صورتی که درست نشد دوباره همین جا مطرح کنید.

  28. سلام
    من برنامه نصب کردم اما تول بار اصلی نمیاره.فقط تول بار ادیت مود میاره باینکه همه اپشن هاش فعال کردم.وقتی راینو باز میکنم می نویسه root element is missing
    من قبلا با هین برنامه کار کردم و هیچ مشکلی نداشتم.بخاطر اپدیت ویندوز پرید.چکار باید کرد؟

    • محمد نیکوکار

      سلام.
      پیام «The root element is missing» ارتباطی به پلاگین Tsplines نداره. برای برطرف شدن این مورد همه نسخه‌های نصب شده .NET Framework رو از کنترل پنل حذف کنید و دوباره نصب کنید.

      برای دیدن تولبار Tsplines دستور Toolbar رو در خط فرمان بنویسید و از پنجره‌ای که باز می‌شه از منوی File، آیتم Open رو انتخاب کنید و نهایتا از مسیر زیر فایل TSplines_tb.rui رو انتخاب و باز کنید:
      C:\Users\YourName\AppData\Roaming\McNeel\Rhinoceros\5.0\UI

      در آخر چک کنید که حتما گزینه All commands از زیرمجموعه Tsplines_tb علامت خورده باشه.

      https://rhino5.ir/wp-content/uploads/2018/08/Tsplines_Toolbar.png

  29. سلام اقا خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون….
    من یه مشکلی دارم اینکه وقتی تی اسپلاینو نصب میکنم و تمام مراحل بالارو میرم تولبار تی اسپلاین تو تولبارام نمیاد …. مشکل از کجاست؟؟

  30. سلام و خسته نباشد من زمانی که میخوام نصب کنم نرم افزار رو پیغام کافی نبودن حافظه میده در صورتی که ۸۰ گیگ خالی هست فضای درایورم

  31. سلام و وقت بخیر ….با تشکر ازین که این نرم افزار را روی سایت قرار دادید…عالیه

  32. سلام و وقت بخیر. من در جایی خواندم این پلاگین برای راینو wip راینو ۶ میتوان نصب کرد؟؟ فایل نصبی آن را میگذارید؟
    و این که لطفا راهنمایی بفرمایید جایگزینی برای این پلاگین موجود میباشد یا حتما باید راینو ۵ را مجدد نصب کنیم و از آن استفاده کنیم؟؟؟

  33. سلام خسته نباشید
    متاسفانه هر کاری میکنم نرم افزار نصب نمیشود لطفا در نصب آن راهنماییم کنید.

  34. سلام و عرض ادب
    جسارتا من دانشجوی ترکیه هستم خواستم پلاگین و پاک کنم نسخه جدید نصب کنم گند زدم الان دیگه نه اون هست نه جدیده نصب میشه وقتی به آدرس بار میرسه گزینه ی اینستال خاموشه!
    الان باید چیکار کنم؟! :(((((

    • سلام به شما
      منظور شما از آدرس بار دقیقا کجاست؟ لطفا مشکلتون رو دقیق‌تر توضیح بدید تا بتونم راهنمایی‌تون کنم. در کل جای نگرانی نیست و نصبش خیلی راحته!

  35. سلام یعنی این پلاگین روی راینو۶نصب نمیشه باید چیکار کرد

  36. سلام وقتتون بخیر
    با توضیحاتی که دادین یعنی من نمی تونم این نسخه رو برای راینو ۶ دانلود کنم؟
    و اینکه چقدر با paneling tools متفاوته؟؟

    • سلام
      بله این آخرین نسخه از Tsplines برای راینو هست و دیگه بعد از این نسخه جدیدی نمیاد. اما دقیقا مشابه ابزارهای Tsplines رو در راینو ۷ زیرمجموعه نوارابزار SubD Tools دارید. (لینک دانلود راینو ۷)
      Paneling tools کاملا متفاوته! و کارش همینطور که از اسمش پیداست پنل کردن سطوحه

  37. سلام .ببخشید من چندین بار نصب و کرک پلاگین رو انجام دادم اما رینو رو که باز می کنم T-SPLINE داخل TOOLS BARE نمیاد ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • سلام. اگه مطمئن هستید تمام مراحل نصب و فعالسازی رو درست انجام دادید. بعد از نصب دستور Toolbar رو در خط فرمان وارد کنید و از لیست تولبارهایی که نشون داده میشه تولبار Tsplines رو علامت بزنید.
      نکته: توجه داشته باشید که برای استفاده از این پلاگین حتما باید راینو ۵ نصب کرده باشید.

  38. علی عباسی نژاد

    سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر. سایت بینظیری دارین. از پیگیری و راهنماییتون بینهایت سپاسگزارم.
    مشکل بنده اینه که وقتی پلاگین TSpline رو نصب میکنم در نرم افزار متریکس تو قسمت Main Menu اونو نشون نمیده.
    تولبار فعاله ولی منو نمایش داده نمیشه. پلاگین پیش فرض خود نرم افزار رو هم پاک کردم و بعد اقدام به نصب کردم. وقتی هم که منوی F6 رو فعال میکنم مثلا گزینه TSpline Bezel نشون داده میشه ولی عمل نمیکنه.
    ممون میشم راهنمایی بفرمایید.

  39. سلام
    من این پلاگین رو بنا به دلایلی حذف کردم
    ولی وقتی دوباره میخوام نصبش کنم کنم الان میگه قبلا نصب شده در صورتی که من این پلاگین رو کامل حتی از رجیستری پاک کردم و هیچ فایلی ازش تو سیستم موجود نیست

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو