صفحه اصلی / دانلود / بالاخره راینو ۶ هم آمد!

بالاخره راینو ۶ هم آمد!

آپدیت: آخرین بروزرسانی راینو۶ را از این لینک دانلود کنید.

پس از گذشت حدود ۴ سال از انتشار نسخه ۵ راینو (اکتبر ۲۰۱۲) اکنون خوشحالیم که به عنوان اولین سایت فارسی‌زبان خبر انتشار نسخه آلفای #راینو۶ را به شما دوستان اعلام کنیم. در نسخه ۵ راینو (که آخرین به‌روزرسانی آن را می‌توانید از این آدرس دانلود کنید) تغییرات زیادی نسبت به نسخه ۴ اعمال شده بود و ابزارهای و امکانات فوق‌العاده‌ای به راینو ۵ اضافه شد که کار طراحان سه‌بعدی را به مراتب سریع‌تر، دقیق‌تر و آسان‌تر کرد. انتظار می‌رود در نسخه ۶ نیز تغییرات اساسی به همان نسبت و حتی بیشتر را نیز شاهد باشیم.

نسخه‌ای که در این پست برای #دانلود در اختیار شما قرار گرفته است، نسخه‌ی Working In Progress (در حال آماده‌سازی) یا همان نسخه Alpha است. انتشار هر نسخه از راینو سه فاز مختلف دارد. فاز اول همان نسخه در حال آماده‌سازی (Working in Progress) یا آلفا (Alpha) است، که به صورت رایگان در اختیار کاربران نسخه قبلی قرار می‌گیرد تا کاربران حین کار با آن باگ‌های احتمالی را کشف و برای برطرف کردن به کمپانی گزارش کنند. در فاز آلفا تمام ایده‌ها و فناوری‌های جدید رونمایی نمی‌شود و تنها برخی ایده‌های کلی در این فاز از انتشار نرم‌افزار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

فاز بعدی انتشار نسخه بتا (Beta) است. بعد از تست و اصلاح نسخه اولیه، نسخه بتا منتشر می‌شود که تقریبا تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسخه نهایی را دارد. اما تغییرات اصلی در ظاهر و رابط کاربری (User Interface) و همچنین برخی جزئیات دیگر همچنان در این نسخه اعمال نمی‌شود.

سرانجام نسخه نهایی (ورژن جدید نرم‌افزار) زمانی روانه‌ی بازار می‌شود که کاربران اعلام کنند! در واقع فاز بتا آنقدر متناسب با بازخوردهای کاربران تغییر و بهبود پیدا می‌کند تا تقریبا باگ و مشکل عمده‌ای از طرف کاربران گزارش نشود.

در سایت رسمی راینو اعلام شده است که هریک از این فازهای سه‌گانه به طور میانگین ۶ ماه به طول می‌انجامد. همچنین گفته شده هر یک از نسخه‌های آلفا و بتای منتشر شده چندماه یکبار به‌روزرسانی شده و نسخه قبلی منقضی می‌شود تا اطمینان حاصل شود همواره گزارش‌های کاربران مربوط به آخرین نسخه منتشر شده است. با این حساب می‌توانیم خوش‌بین باشیم که نسخه نهایی راینو ۶ در یک سال و نیم آینده در دسترس خواهد بود و می‌توانیم خود را برای تغییرات هیجان‌انگیز آن آماده کتیم!

نکاتی در مورد نسخه آلفای راینو ۶ (Rhino 6 WIP)

نحوه نصب و فعالسازی: بعد از دانلود فایل نصب راینو ۶ از لینک انتهای همین پست، فایل فشرده را باز کنید (رمز عبور: rhino5.ir) و فایل rhino_en-us_6.0.16152.09051 [rhino5.ir].exe را اجرا کنید. در هیچ یک از مراحل #نصب شماره سریال و کد از شما خواسته نمی‌شود. کافی‌ست بعد از اجرای مراحل نصب، فایل Rhino.exe را از پوشه Crack کپی کرده و در مسیری که Rhino WIP را نصب کرده‌اید جایگزین کنید. مسیر نصب به صورت پیش‌فرض C:Program FilesRhino WIPSystem است. اکنون از همین مسیر دو فایل install.license.dll و mcneel.license.dll را حذف نمایید.

توضیح: همانطور که گفته شد، نسخه‌های بتا فاصله‌ی زیادی تا نسخه نهایی دارند و ممکن است دارای باگ‌ها و ایرادات فراوانی با سیستم‌های مختلف باشند. از این رو استفاده از این نسخه‌ها برای انجام پروژه‌های حساس و همینطور کاربرد همیشگی پیشنهاد نمی‌شود. اما اگر شما هم مثل ما هیجان دارید ببینید در نسخه جدید راینو چه تغییراتی قرار است اتفاق بیفتد و روند تغییرات راینو ۶ به چه سمت و سویی است، می‌توانید این نسخه را دانلود کنید و از ماجراجویی در آن لذت ببرید! 🙂 سعی ما بر این است در تمامی فازهای انتشار راینو ۶ آخرین فایلها، اخبار و نکات را در اختیار شما دوستان قرار دهیم.

بیوندهای پیشنهادی برای مطالعه بیشتر:

دانلود نسخه اولیه راینو ۶ (Rhino 6 WIP)

توجه: به دلیل انتشار نسخه نهایی راینو ۶ لینک دانلود نسخه WIP از این پست حذف گردیده است. آخرین بروزرسانی راینو ۶ را از این لینک می‌توانید دانلود کنید.

دانلود راینو ۶ نسخه آلفا

لینک دانلود غیرمستقیم Rhino6 WIP از سرور Mediafire

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

۱۴ دیدگاه‌ها

  1. سام من راینو ۶ رادانلود کرم نصب کرک فایل را هم کپی ولی برنامه ران نمیشود و هیچ پیغامی نمدهد

    • محمد نیکوکار

      سلام. در زمان اجرای برنامه نسخه دیگه‌ای از راینو در حال اجرا نباشه. بهتره برنامه با دسترسی ادمین اجرا بشه (روی آیکون راینو ۶ کلیک راست کنید و Run as administrator رو کلیک کنید)

  2. سلام من راینو ۶ رادانلود کردم ونصب برنامه را انجام دادم کرک برنامه راهم کپی کردم در مسیر گفته شده ولی برنامه ران نمی شود وهیچ اروری نمی گیرد امکانش هست که منو راهنمایی کنید

  3. علیرضا تقی پور

    سلام. وقتی میخوام برنامه رو نصب کنم اول میگه آپدیت جدید رو میخوای نصب کنی که زدم نه. بعد بهم میگه به اینترنت وصل باید باشم و بدون اون نصب برنامه متوقف میشه!

  4. سلام… رمز رو وارد می کنم … ارور می ده….

  5. سلام جناب نیکوکار عزیز…
    من فایل رو دانلود کردم ولی موقع استخراج رمز رو قبول نمیکنه…

  6. محمد نیکوکار

    با سلام به همه دوستان،
    رمز فایل فشرده درست هست (rhino5.ir با حروف کوچک) در صورتی که برای باز کردن فایل فشرده مشکلی دارید این احتمال وجود داره که فایل کامل دانلود نشده باشه. (حجم فایل دانلود شده رو چک کنید که ۱۹۴ مگابایت باشه). از لینک کمکی هم که اضافه کردم می‌تونید برای دانلود استفاده کید.
    در صورتی که مراحل گفته شده و انجام دادید و همچنان در نصب و فعالسازی به مشکل برمی‌خورید ممکنه این نسخه برای همیشه اکسپایر شده باشه. (همینطور که توضیح داده شد نسخه‌های آلفا برای زمان محدود قابل استفاده هستن و به محض انتشار نسخه آلفای جدید غیرقابل استفاده خواهند بود) بنابرین تا انتشار نسخه کرک شده بعدی باید صبر کرد! حتما نسخه‌های جدید از طریق سایت با شما به اشتراک گذاشته می‌شه دوستان 🙂

  7. San hussein ahmmad kastarani

    سلام

    من از سستم مک استفاده‌ می کنام، اما پلاگین و گرسهاپر برای مک نیفتام.
    لطفا اگر کمک ما بکنید متشک می شویم.
    مرسی

    • سلام به شما.
      گرسهاپر به صورت آزمایشی در نسخه‌ی WIP راینو برای مک قرار داده شده (بدون نیاز به نصب جداگانه همراه با خود راینو نصب خواهد شد) که می‌تونید از لینک زیر دانلود کنید:
      http://www.rhino3d.com/download/rhino-for-mac/5/wip

      توضیح نسخه‌های قبلی راینو برای مک گرسهاپر رو پشتیبانی نمی‌کنند.

  8. با سلام
    من نسخه بتا رو نصب کردم ولی پلاگین هایی مثل t-spline رو نمیتونم استفاده کنم . برای این نسخه بتا پلاگین های بروزتر اومده؟
    ممنونم

    • سلام به شما
      خیلی از پلاگینها هنوز برای راینو ۶ بروز نشدن و پلاگین Tsplines هم مشخصا دیگه هیچ‌وفت بروز نخواهد شد! ضمن اینکه نسخه‌ای از راینو ۶ که تو این پست برای دانلود گذاشته شده نسخه بتا هست و نسخه‌های جدیدتری هم ازش منتشر شده که پیشنهاد می‌کنم اونها رو نصب کنید:

      https://rhino5.ir/دانلود-آخرین-نسخه-راینو۶/

  9. سلااااااااااااااام من راینو رو حذف کردم به یسری مشکلات خوردم برانصب مجدد میشه ازطریق اینستا کمکم کنید اقای نیکوکار ممنون میشم این ادرس پیجمه misslmiraa

  10. سلام از اموزش هات ممنون از وقتی که برا سایت میزاری ممنون در این زمینه عالی هستی
    وقتی پلاگین کی شات رو نصب میکنم دیگه نرم افزار کار نمیکنه میگنه لایسنس نیاز داره چطور پلاگین کی شات رو نصب کنم اصلا چطور میتونم کی شات استفاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو