صفحه اصلی / دانلود / دانلود راینو ۶ نسخه بتا (Rhinoceros 6 BETA)

دانلود راینو ۶ نسخه بتا (Rhinoceros 6 BETA)

آپدیت: آخرین بروزرسانی راینو۶ را از این لینک دانلود کنید.

همانطور که در پست قبلی در مورد راینو ۶ اشاره شد، مراحل توسعه هر نسخه جدید راینو در کمپانی مک‌نیک شامل سه فاز نسخه WIP، نسخه BETA و سرانجام نسخه نهایی است. بعد از اتمام فاز WIP حدود دو هفته پیش از انتشار این پست ( در تاریخ ۱۱/۱۶/۲۰۱۷) کمپانی مک‌نیل خبر از انتشار راینو ۶ نسخه بتا داد. نسخه بتا آخرین مرحله قبل از انتشار نسخه نهایی است و این به معنای آن است که تا انتشار راینو ۶ راه زیادی نمانده است! اکنون شما می‌توانید نسخه کرک شده راینو ۶ بتا را از انتهای همین پست دانلود کنید.

در راینو ۶ به نظر می‌رسد بیش از آنکه تغییرات بنیادین و کاملا جدیدی رخ داده باشد، همان ابزار و امکانات قبلی بهبود یافته‌اند. بسیاری از ابزارها اصلاح شده‌اند و برخی نیز دوباره کدنویسی شده اند (مانند دستور Make2D). به نحوی که تقریبا هر یک از ابزارها را که استفاده کنید، بدون آنکه با محیط کاملا جدیدی مواجه شوید، می‌توانید تغییرات و اصلاحاتی را در آن شاهد باشید. همچنین برخی دستورات کاملا حذف شده‌اند (مانند BackgroundBitmap) و برخی نیز نامشان تغییر کرده است (مانند Picture که جایگزین Pictureframe شده است). همچنین می‌توان به History Enabled شدن دستوراتی مانند BlendSrf  و بهبود دستوراتی مانند FilletEdge اشاره کرد. و البته هزاران باگ ریز و درشت که شاید در نگاه اول به چشم نیایند برطرف شده‌اند.

از اساسی‌ترین تغییراتی که در راینو ۶ رخ داده است می‌توان به این اشاره کرد که پلاگین گرسهاپر اکنون بخشی از خود نرم‌افزار راینو است و نیاز به نصب جداگانه ندارد. نسخه‌ای که ه همراه راینو ۶ نصب می‌شود نسخه ۱ گرسهاپر و اولین نسخه غیر بتا از گرسهاپر است. (شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما تمام نسخه‌ها و بروزرسانی‌هایی که تا کنون برای گرسهاپر ارائه شده بود، در فاز بتا از مراحل توسعه این نرم‌افزار بوده است) همچنین ارتقای چشمگیر نمایش (Display) و رندر. به طور کلی ابزارهای مربوط به ارائه (Presentation) و مستندسازی (Documentation) از دیگر تغییرات اساسی در این نسخه است. به نحوی که می‌توان ادعا کرد دیگر نیاز به نصب موتور رندر جداگانه‌ای وجود ندارد.

تغییراتدر این نسخه بسیار بیشتر از چیزی است که در یک پست قابل ذکر باشد. ویژگی‌ها و ابزارهای جدید تدریجا در کانال تلگرام آموزش راینو معر از شما دعوت می‌کنیم خود به سیر و تجربه در این نسخه هیجان‌انگیز و دوست داشتنی از راینو بپردازید و لذت ببرید. ابزارهایی که کاملا در این نسخه جدید هستند در آخرین زبانه از نوارابزار استاندارد (New in V6) آورده شده است.

ابزارهای جدید در راینو 6

تجربیات خود را در مورد راینو ۶ با ما در میان بگذارید 🙂

دانلود راینو ۶ نسحه بتا (Rhinoceros 6 BETA)

توجه: به دلیل انتشار نسخه نهایی راینو ۶ لینک دانلود نسخه WIP از این پست حذف گردیده است. آخرین بروزرسانی راینو ۶ را از این لینک می‌توانید دانلود کنید.

دانلود Rhino 6 نسخه بتا

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

۵ دیدگاه‌ها

  1. با سلام و خسته نباشید
    بینهایت از به روز رسانی و اطلاعات مفیدتون سپاسگزارم.

  2. علیرضا تقی پور

    سلام و با تشکر فراوان از زحماتتون.
    اطلاع دارید وی ری روی راین نسخه نصب میشه یا نه؟

  3. درود بر شما بزرگوار.
    در صورت امکان تبدیل فایل stl به solid را هم در راینو اموزش دهید.
    با سپاس فراوان از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو