صفحه اصلی / دانلود / دانلود تم‌های راینو

دانلود تم‌های راینو

سلام.

همون طور که حتما می‌دونید یکی از قابلیت‌های دوست داشتنی راینو اینه که دستتون رو باز گذاشته تا تقریبا همه قسمت‌ها رو به دلخواه خودتون تغییر بدید و سفارشی کنید. از چیدمان ابزارها و نوارابزارها گرفته تا جلوه‌های نمایش (Display modes) و میانبرهای صفحه کلید (Shortcut) و حتی ساختن دستور جدید به کمک نوشتن Macro و Script. به همه این موارد مفصل‌تر در پست‌های بعدی پرداخته می‌شه، اما چیزی که تو این پست دربارش صحبت می‌کنیم سفارشی کردن رنگهای قسمت‌های مختلف محیط راینو هستش. اگه کاربر حرفه‌ای راینو هستید، حتما زمان زیادی رو در روز در حال کار کردن با این نرم‌افزار و سر و کله زدن با محیطش هستید و شاید دوست داشته باشید محیط راینو رو به سلیقه خودتون رنگ بندی کنید.

برای تغییر رنگهای قسمتهای مختلف راینو ابتدا دستور Options رو در خط فرمان وارد کنید تا پنجره Rhino Options باز بشه، حالا از نمودار درختی سمت چپ این پنجره روی علامت [+] کنار Appearance کلیک کنید و بعد روی Colors کلیک کنید. توضیح اینکه اگه روی خود Appearance کلیک کنید می‌تونید تنظیماتی از قبیل زبان و رنگ و فونت خط فرمان و… رو مشاهده کنید. با کلیک روی Colors تو قاب سمت راست پنجره Rhino Options لیستی از رنگهای قابل سفارشی کردن برای قسمتهای مختلف راینو رو ببینید. رنگهایی که تو مجموعه Viewport colors دسته‌بندی شدن همگی مربوط به رنگهای نماها هستن، مثل رنگ زمینه (Background) درجه‌بندی ها (Grid) و… رنگهای دسته‌بندی شده تحت عنوان Object display مربوط به رنگ اشیای انتخاب شده، اشیای قفل شده و رنگ لایه جدید هستن و به همین ترتیب بقیه قسمتها رو هم از اسمشون می‌تونید به راحتی حدس بزنید. اما شاید جذابترین قسمت و تاثیرگذارترین رنگها در ظاهر راینو، رنگهای قسمت General باشن. به کمک نوار پیمایش سمت راست، به پایین لیست رنگها برید تا این قسمت رو ببینید. کمی رنگها رو تغییر بدید و نهایتا روی دکمه OK کلیک کنید تا تاثیرش رو ببینید. اگه تغییرات رو نپسندیدید نگران نباشید، از همون مسیر اگه روی دکمه Restore Defaults کلیکن کنید همه چیز مثل اولش می‌شه! هیجان‌انگیزه، نه؟!

colors

خبر خوب اینکه آقای Ufuk Bircan Özkan، قبلا زحمت چندتا ترکیب‌ رنگ زیبا رو کشیده و به کمک Macro نویسی براش یه نوارابزار هم آماده کرده و اون رو تو وبلاگش به آدرس http://ufuboceros.blogspot.com به رایگان به اشتراک گذاشته. با سپاس از ایشون بنده کدها رو مختصری ویرایش کردم و نوارابزار رو دوباره اینجا با شما به اشتراک می‌ذارم.

rhino theme تم‌های راینو

لینک مستقیم دریافت نوارابزار تم‌های آماده راینو (با حجم تقریبی ۳۰ کیلوبایت)

برای استفاده از این نوارابزار و یا نوارابزارهای دیگه‌ای که در پست‌های بعدی معرفی میشه، دستور Toolbar رو در خط فرمان وارد کنید تا به قسمت تنظیمات نوارابزارها از پنجره Rhino Options هدایت بشید. حالا از منوی File بالای این پنجره Open رو انتخاب کنید و بعد فایلی رو که با فرمت .rui در اختیار دارید انتخاب کنید تا به محیط راینو تون اضافه بشه! (توضیح: قبل از این مراحل فایل دانلود شده رو از حالت فشرده خارج کنید)

toolbar

اگه Rhino5.ir رو مفید می‌دونید، اون رو به دوستانتون هم معرفی کنید.

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

۹ دیدگاه‌ها

  1. Although you modified the toolbar and added your own button, thanks for mentioning me. Because you shared the modified one, you will need to follow for the updated version

  2. سلام وقت بخیر- ممنون از آموزش های عالیتون-من بخام شکل نشانه گر موس تو راینو شبیه شما بشه که فرمان روتیت هم داره چیکار کنم؟

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما.
      اسم ابزاری که مدنظر شماست Gumball هست. برای روشن کردن Gumball از نوار وضعیت راینو (پایین پنجره راینو سمت راست) روی Gumball کلیک کنید تا فعال بشه.

  3. اسماعیل بهنام

    سلام ، ممنون بابت زحماتتون می خواستم بدونم برای طراحی مبل هم میشه از راینو استفاده کرد و آیا آموزشی در این زمینه وجود داره یا نه؟

    • سلام به شما.
      بله. می‌تونید. ولی اگه منظورتون مبلمان چوبی کلاسیک و طرحهای منبت چوب هست، در کنار خود راینو پلاگین‌هایی مثل T-splines و Rhino Emboss رو هم بهتون پیشنهاد می‌کنم.

  4. ممنون از بابت زحماتی که برای آموزش و معرفی نکات راینو می کشید

  5. سلام وقت بخیر
    واقعا سایت مفیدی دارید
    یک سوال از خدمت شما داشتم که قبلا هم پرسیدم اما متاسفانه جوابی نگرفتم. من نسخه جدید راینو رو که ارائه کردید رو هم نصب کردم اما مشکلی که دارم اینه که نرم افزار انگار خوب اجرا نمیشه یعنی کیفیت رزولوشن پایینی داره هم وقتی یه حجم میکشم و حتی آیکون های داخل نرم افزار تار هستند. اگر راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو