صفحه اصلی / دانلود / ایجاد فایل PDF سه بعدی از راینو

ایجاد فایل PDF سه بعدی از راینو

سلام!
یکی از دغدغه‌هایی که همیشه برای طراحان و افرادی که به نوعی با مدل‌های سه‌بعدی سر و کار دارن وجود داره، امنیت فایل‌ها و مدل‌های سه‌بعدی هستش. حتما برای شما هم پیش اومده که بخواید مدل سه‌بعدی کارتون رو برای مشاهده در اختیار کارفرما یا مشتری‌تون قرار بدید، یا برای دانلود روی سایتتون قرار بدید، اما نگران این باشید که از فایلتون (با توجه به شرایط سفت و سخت قانون حق کپی که در ایران وجود داره!) کپی‌برداری بشه و حتی ساخته هم بشه!
اگه شما هم با این شرایط رو به رو هستید، پیشنهاد ما به شما ذخیره‌ی فایلتون در قالب یک فایل پی‌دی‌اف سه بعدی هست. حتما تابه حال با فایلهای PDF حاوی متن و تصویر زیاد سر و کار داشتید، اما شاید با فایل PDF با محتوای سه‌بعدی کمتر آشنا باشید. فایلهای PDF قابلیت نگهداری محتوای سه‌بعدی (با امکان چرخوندن، بزرگنمایی و…) رو هم دارا هستند. به این معنی که شما می‌تونید یه فایل PDF داشته باشید که توش یه مدل سه بعدی با امکان مشاهده تمام جزئیات و تمام زوایا ذخیره شده باشه اما امکان CNC، پرینت سه‌بعدی، تبدیل به فرمت‌های سه‌بعدی دیگه و… از این فایل وجود نداشته باشه. توضیح اینکه فایل‌های PDF با محتوای سه‌بعدی، تقریبا با تمام برنامه‌هایی که برای مشاهده فایلهای PDF استفاده می‌شه (از جمله Adoeb Reader) قابل باز کردن و مشاهده هستن.

SimLab 3D PDF exporter for Rhino برای گرفتن خروجی پی دی اف سه بعدی از راینو

اما اگه موقع ذخیره (Save یا Export) کردن مدل سه‌بعدی در راینو، از لیست فرمتها فرمت PDF رو انتخاب کنید، یک فایل PDF دوبعدی از نمای بالای مدلتون ذخیره خواهد شد! پس راه حل چیه؟ برای دریافت خروجی PDF سه بعدی باید از افزونه‌ی SimLab 3D PDF استفاده کنید. بعد از نصب این افزونه، از منوی SimLab، گزینه PDF Export و بعد از اون هم Export رو انتخاب کنید. با افتخار Rhino5.ir اولین سایت فارسی‌زبان هست که هر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی این پلاگین رو به همراه کرک در اختیارتون قرار می‌ده.

توضیحات پلاگین در سایت رسمی SimLab:
http://www.simlab-soft.com/3d-plugins/3D-PDF-from-rhino-main.aspx

دانلود نسخه ۳۲ بیتی به همراه کرک (از سرور OneDrive):
دانلود نسخه ۳۲ بیتی

دانلود نسخه ۶۴ بیتی به همراه کرک (از سرور OneDrive):
دانلود نسخه ۶۴ بیتی

رمز فایل فشرده: rhino5.ir

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

۲۳ دیدگاه‌ها

  1. عااااالیه استاد
    واقعا ممنونم
    خییییلی کارایی داره

  2. سلام،
    اسم فایل ها اشتباه شده؟ یا اینکه لینک ها اشتباه داده شده؟ ( چون رو لینکی که اسم فایل x86 است نوشته نسخه ۶۴ بیتی و برعکس)

  3. سلام
    ظاهرا لینک نسخه ۶۴ بیتی خرابه

  4. ممنون از لطفتون خیلی زیباست

  5. سپاس
    مفید بود!

  6. سلام استاد
    چرا زمانی که من خروجی میگیرم فایل pdf صفحه خالی بهم نشون میده

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما. فایل PDF رو با چه نرم‌افزاری باز می‌کنید؟
      معمولا نرم‍افزارهای PDF reader تحت سیستم عاما اندروید و همینطور نرم‌افزارهایی مثل Nitro PDF فایلهای پی‌دی‌اف سه‌بعدی رو نمی‌خونن. بهتره از نسخه تحت ویندوز Adobe reader استفاده کنید.

      لینک دانلود Adobe reader (برای دانلود نیاز به وی‌پی‌ان دارید)
      https://get.adobe.com/reader

  7. ممنون
    عالی بود و کارمو خیلی خوب راه انداخت.
    موفق باشید

  8. این برنامه برای نسخه ی ۶ راینو کار نمی کند؟

  9. سلام استاد گرامی من می خواستم کتاب آموزش راینو شما رو خریداری کنم میخواستم بدونم سی دی اون شامل آموزش همه مباحث کاب هست؟

    • محمد نیکوکار

      سلام به شما
      خیر، سی‌دی فقط شامل فایل‌های تمرین و همین‌طور سورس راینو ۵ هست. با توجه به انتشار نسخه جدید راینو تهیه‌ی کتاب رو در حال حاضر بهتون پیشنهاد نمی‌کنم. لطفا تا آماده شدن و چاپ نسخه جدید کتاب برای راینو ۶ صبر کنید.

  10. سلام نحوه کرک به چه شکله؟ من روی فایل کرک نسخه ۶۴ کلیک میکنم اصلا بازش نمیکنه و ارور میده

  11. سلام این پلاگین برای راینو ۶ نیز هست؟

  12. محمدجان

    من هفت سال با اتوکد ۲۰۰۸ کار میکردم چندتا از اختراعاتم هم را با ان طراحی کردم که ثبت اختراع یکی از انها را گرفتم که نوعی اچار با کاربرد عمومی است. بعد روی اور کتیا شدم و در ان هم صاحب مهارت شدم و در مرحله بعد تواما به راینو روی اوردم و دو سالی هم می شود با ان کار می کنم. در یک سایت فریلنسری عضو شده ام که کار طراحی کنم و بعض اوقات کارفرما ها وکتور یک طرح را می خواهند. راینو فقط بشکل pdf امکان خروجی وکتور دارد که گمان نمی کنم برای استفاده کارفرما قابل استخراج باشد حالا اگر من ناچار شوم فایل اصلی راینو را بصورت وکتور استخراج کنم در بخش save as چند گزینه وجود دارد؛ ai. , wmf. و psd . کدامیک از این فرمت ها برای ارائه به کارفرما مناسب است؟ ایا شما فرمت دیگری می شناسید که خروجی ان بشکل وکتور و قابل استفاده در سایر نرمافزارهای مرسوم باشد؟ ایا پرینت بشکل image را می توان بشکل وکتور خروجی گرفت؟

    با تشکر

    • بهترین راه اینه که ترسیم انجام شده در راینو رو با فرمت AI ذخیره کنید. یک بار با Illustrator باز کنید و تغییرات مورد نظر (مثل چیدمان در صفحه، رنگ آمیزی و…) رو در Illustrator انجام بدید و دوباره با همین فرمت یا هر فرمت دلخواه دیگه مثل pdf، eps و wmf ذخیره کنید. (psd فرمت وکتور نیست!)

      پی‌نوشت: بدلیل سیاستهای سایت امکان درج لینک شخصی و تبلیغاتی در کامنت‌ها وجود ندارد. لینک شما حذف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو