صفحه اصلی / آموزش / اولین دوره آموزش راینو ۶ – فروردین ۹۷

اولین دوره آموزش راینو ۶ – فروردین ۹۷

نوروز امسال خبرهای خوبی برایتان داریم. اول این که در شروع سال جدید و همزمان با انتشار نسخه جدید راینو، دوره‌ی آموزشی جدید را با سرفصلهای بروز شده براساس تغییرات نسخه جدید (Rhinoceros 6) در کنارتان خواهیم بود. و خبر خوب بعدی اینکه برای چهار نفر اول که ثبت‌نام خود را تکمیل کنند تخفیف ۵ درصدی به عنوان هدیه عیدانه در نظر گرفته‌ایم.

آموزش راینو 6

بروز رسانی سرفصلها علاوه بر اینکه شامل تمام تغییرات راینو ۶ خواهد بود، چند تغییر اساسی نیز نسبت به دوره‌های قبلی دارد. (اگر هنوز به راینو ۶ اسباب‌کشی نکرده‌اید، می‌توانید راینو ۶ را از اینجا دانلود کنید) تعداد جلسات دوره از ۱۲ جلسه (۳۶ ساعت) به ۱۵ جلسه (۴۵) ساعت افزایش یافته است تا زمان کافی برای آموزش تمام مطالب لازم فراهم باشد. با توجه به انتشار اولین نسخه گرسهاپر به همراه راینو ۶، یک جلسه از این دوره به آشنایی با این پلاگین قدرتمند، برای طراحی پارامتریک خواهیم پرداخت و همچنین در یک جلسه دیگر نیز تمام امکانات جدید راینو ۶ برای رندر و ارائه (Presentation) شامل متریال، بافت، نورپردازی، نقشه (نما، پلان، برش) و… را فرا خواهید گرفت. پس از گذراندن این دوره از طرف آموزشگاه نخل سبز، به شما گواهینامه مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه خواهد شد.

برای ثبت نام تنها کافی است فرم پیش ثبت‌نام را از انتهای همین پست پر کنید و منتظر تماس ما برای هماهنگی‌های بعدی باشید. توجه داشته باشید که تا قبل از پزداخت شهریه ثبت‌نام شما قطعی و نهایی نخواهد بود. اما قبل از هر چیز پیشنهاد می‌کنم بخش پرسش‌های متداول (FAQ) را به دقت مطالعه کنید. در صورتی که پاسخ پرسش خود را در این بخش نیافتید، سوالاتو ابهامات خود را در مورد دوره آموزش راینو خود را از طریق پیام‌رسان تلگرام و یا تماس تلفنی با شماره ۰۹۱۲۳۴۵۴۰۷۰ با ما مطرح کنید.

 

  • شروع دوره: جمعه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    آخرین مهلت نام‌نویسی: سه‌شنبه ۲۱ فروردین (  امروز چندمه؟)
  • طول دوره: ۴۵ ساعت (پانزده جلسه ۳ ساعته)
  • زمان برگزاری کلاس: روزهای جمعه، ساعت متعاقبا اعلام می‌گردد.
  • محل برگزاری دوره: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان قائم مقام فرهانی، روبروی بیمارستان تهران کلینیک، کوچه ششم، پلاک ۲۹، طبقه اول. آموزشگاه نخل سبز ( روی نقشه گوگل ببینید)
  • مدرس دوره: محمد نیکوکار
  • هزینه دوره: ۷۰۰,۰۰۰ تومان (۵ درصد تخفیف نوروزی برای چهارنفر اول)
  • تعداد شرکت کنندگان: ۶ (حد نصاب) الی ۹ نفر (حداکثر)

پرسش‌های متداول (FAQ):

روی سوال مورد نظر کلیک کنید تا پاسخ نمایش داده شود.

پیش‌نیازهای یادگیری راینو چیست و قبل از شرکت در این دوره چه چیزهایی باید بلد باشم؟

پیش‌نیازهای یادگیری راینو چیست و قبل از شرکت در این دوره چه چیزهایی باید بلد باشم؟

شرکت در این دوره آموزشی راینو تقریبا هیچ پیش نیازی ندارد و تنها کافیست شما با کامپیوتر و محیط ویندوز آشنایی نسبی و اولیه داشته باشید. داشتن زمینه‌ی ریاضی و هندسه به درک بهتر برخی مفاهیم راینو کمک خواهد کرد، اما جزء ملزومات کار نیست و بدون آن هم می‌توانید از یادگیری راینو لذت ببرید. مهم‌ترین چیزی که برای شرکت در این دوره لازم است داشته باشید، انگیزه قوی برای یادگیری و کمی پشت کار است، بقیه کار را به ما بسپارید! 🙂

در این دوره راینو برای معماری آموزش داده می‌شود یا برای طراحی صنعتی یا...؟

در این دوره راینو برای معماری آموزش داده می‌شود یا برای طراحی صنعتی یا...؟

در این دوره آموزشی، راینو به صورت عمومی آموزش داده می‌شود و شما تمام تکنیک‌ها و روش‌های مدلسازی با نرم‌افزار راینو را فرا خواهید گرفت. با در کنار هم گذاشتن مهارتی که در این دوره می‌آموزید و همچنین دانش معماری (یا طراحی صنعتی یا طراحی جواهرات یا…) که از قبل دارید می‌توانید از راینو در زمینه تخصص خود به بهترین نحو استفاده کنید. مثال‌ها و تمرینات دوره در زمینه‌های مختلف و متنوع، به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که شما در طول دوره تمام ترفندها و روش‌های مدلسازی با راینو را بیاموزید. در کنار تمرینات کلاسی هر هنرجو یک پروژه نیز متناسب با تخصص و علاقه خود انتخاب می‌کند که استاد تا انتهای دوره و زمان تحویل پروژه هر جلسه زمانی را به رفع اشکال و راهنمایی هنرجویان در مورد پروژه اختصاص می‌دهد.

در این دوره چه چیزهایی یاد می‌گیرم؟

در این دوره چه چیزهایی یاد می‌گیرم؟

باور ما این است که در فرآیند یادگیری نرم‌افزارای مانند راینو، مهمتر از هرچیز یادگیری صحیح مفاهیم است. به نحوی که کاربر منطق پس هر دستور و عملیاتی را کاملا بداند و براساس آن بتواند هم نتیجه اجرای هر دستور را به درستی پیش‌بینی کرده و هم مناسب‌ترین روش و راه‌حل را برای هر مسئله پیشنهاد کند. در این دوره شما ضمن یادگیری اصول و مفاهیم مدلسازی سه‌بعدی در راینو در قالب تمرینات و پروژه‌های عملی تکنیک‌های مدلسازی فرم‌های مختلف (اعم از فرم‌های ارگانیک و هندسی) را فرا خواهید گرفت.
پس از آن نیز می‌آموزید که چطور مدل سه‌بعدی ساخته شده را ارائه کنید. (به صورت رندر، نقشه فنی و…) همچنین در این دوره با پلاگین گرسهاپر نیز به صورت مقدماتی آشنا خواهید شد.

پس از این دوره به گرسهاپر مسلط خواهم شد؟

پس از این دوره به گرسهاپر مسلط خواهم شد؟

خیر! در این دوره شما در یک جلسه (سه ساعت) تنها با محیط کاربری و اصول کار با گرسهاپر آشنا خواهید شد. هرچند که در صورت علاقه با سرنخ‌هایی که در همان یک جلسه به دست خواهید آورد و با منابعی که معرفی خواهد شد، خود نیز به صورت خودآموز می‌توانید مهارت خود را کامل‌تر کنید، با این حال در صورت تمایل به آموزش حضوری گرسهاپر می‌توانید در دوره‌های تخصصی گرسهاپر که تاریخ برگزاری آن متعاقبا اعلام می‌شود نیز شرکت کنید.

من با نسخه‌های قبلی راینو (Rhino 5) کار می‌کنم، شرکت در این دوره به درد من هم می‌خورد؟

من با نسخه‌های قبلی راینو (Rhino 5) کار می‌کنم، شرکت در این دوره به درد من هم می‌خورد؟

مخاطبان اصلی این دوره علاقمندانی هستند که می‌خواهند راینو را از صفر بیاموزند. بنابرین در صورتی که شما کاربر فعلی نسخه‌های قبلی راینو هستید و مایلید به راینو ۶ نقل مکان کنید و از امکانات آن استفاده کنید، این دوره شاید برای شما چندان مناسب نباشد. در نظر داریم به زودی یک ورکشاپ یک‌روزه برای معرفی ابزارها و امکانات جدید راینو ۶ برای کاربران نسخه‌های قبلی برگزار کنیم. می‌توانید از طریق کانال تلگرام آموزش راینو اخبار دوره‌ها را دنبال کنید.

بعد از گذراندن دوره راینو، مدرک هم داده می‌شود؟

بعد از گذراندن دوره راینو، مدرک هم داده می‌شود؟

بعد از گذراندن دوره به تمام هنرجویان گواهی شرکت در دوره توسط آموزشگاه نخل سبز تقدیم خواهد شد. اما مایلم یک تجربه شخصی را با شما در میان بگذارم. به عنوان کسی که چندین سال مسئول واحد طراحی شرکتی بوده‌ام و با افراد زیادی که برای استخدام مراجعه کرده‌اند مصاحبه داشته‌ام، از هیچ یک از متقاضیان در مورد مدرک سوالی نکرده‌ام! آنچه برگ برنده‌ی شماست مهارت و توانایی شماست که در این دوره با رعایت موارد گفته شده در طول دوره کسب خواهید کرد.

این دوره چه مزیتی نسبت به دوره‌های مشابه دیگر دارد؟

این دوره چه مزیتی نسبت به دوره‌های مشابه دیگر دارد؟

به صورت خلاصه برتری‌های این دوره نسبت به دوره‌های مشابه را شاید بتوان در این موارد خلاصه کرد:

  • سرفصلهای دوره براساس آخرین نسخه راینو (Rhinoceros 6) تنظیم شده است.
  • همچنین با پلاگین گرسهاپر نیز در این دوره آشنا خواهید شد. (در حد آشنایی با اصول و مفاهیم اولیه در یک جلسه)
  • تعداد ساعات دوره به نحوی در نظر گرفته شده است که یادگیری شما را تضمین کند. (۱۵ جلسه سه ساعته، مجموعا ۴۵ ساعت)
  • در این دوره به صورت قدم به قدم و کاملا اصولی با مفاهیم بنیادی مدلسازی سه‌بعدی در راینو آشنا خواهید شد و منطق و زبان این نرم‌افزار را خواهید آموخت. به گونه‌ای که به راحتی می‌توانید هر فرمی را بر اساس این مفاهیم تجزیه و تحلیل کنید و از تسلط خود به این نرم‌افزار و مدلسازی در محیط آن لذت ببرید.
  • همچنین مدرس دوره افتخار این را دارد که به جز سابقه تدریس طولانی مدت راینو، در صنایع مختلف به صورت مستقیم با این نرم‌افزار درگیر بوده است و این باعث می‌شود در این دوره راینو به گونه‌ای به شما آموزش داده شود که بتوانید در پروژه‌های عملی و واقعی از آن استفاده کنید.

چه طور باید در این دوره آموزش راینو ثبت‌نام کنم؟

چه طور باید در این دوره آموزش راینو ثبت‌نام کنم؟

برای نام‌نویسی کافی است فرم انتهای این صفحه را پر کنید و منتظر بمانید تا در اولین فرصت ممکن با شما تماس بگیریم و پس از تایید نهایی، نام شما در لیست شرکت‌کنندگان ثبت شود.

شما تضمین می‌کنید که بعد از گذراندن دوره یک مدلساز حرفه‌ای و تمام عیار بشوم؟

شما تضمین می‌کنید که بعد از گذراندن دوره یک مدلساز حرفه‌ای و تمام عیار بشوم؟

چنین ادعایی فقط می‌تواند یک دروغ تبلیغاتی باشد! حرفه‌ای شدن و تسلط کامل به یک نرم‌افزار (از جمله راینو) مستلزم ساعت‌ها کار و انجام تمرینات بسیار است. ما به شما قول می‌دهیم در صورتی که در انجام تمرینات دوره کوتاهی نکنید و با صرف زمان کافی در طول هفته مطالب گفته شده در هر جلسه را به خوبی فرا بگیرید، بعد از اتمام دوره، اصول مدلسازی با راینو را به صورت کامل آموخته باشید و بتوانید هر فرم سه‌بعدی را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید و مدل سه‌بعدی آن را بسازید.

بعد از گذراندن دوره طبیعی است که همچنان در حین کار با راینو به مشکلات و سوالاتی برخورد کنید. تمام دانش‌آموختگان در انتهای دوره به گروه تلگرام دانش‌آموختگان راینو دعوت می‌شوند تا در آنجا از تجربه هنرجویان دوره‌های قبل و همچنین راهنمایی مستمر و ادامه‌دار مدرس دوره بهره‌مند شوید.

سوال من در این لیست وجود نداشت! چطور سوالم را از شما بپرسم؟

سوال من در این لیست وجود نداشت! چطور سوالم را از شما بپرسم؟

در صورت هر گونه پرسش و ابهام در مورد این دوره و به طور کلی در مورد راینو و پلاگینهای راینو، ما خوشحال می‌شویم که بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.
پیامک، تلگرام و تماس تلفنی: ۰۹۱۲۳۴۵۴۰۷۰
ایمیل: nikookar@live.com

زمان ثبت نام در این دوره پایان یافته است.
برای اطلاع از دوره‌های بعدی، کانال تلگرام ما را دنبال کنید.

 

درباره‌ی محمد نیکوکار

محمد نیکوکار هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه تهران؛ عاشق یاد گرفتن و یاد دادن. معلم راینو و مولف کتاب مدلسازی سه بعدی با Rhinoceros5. علاقمند به برنامه نویسی و موزیک. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی جواهرات و کفش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rhino5.ir تخصصی‌ترین مرجع فارسی زبان راینو و پلاگین‌های راینو